Publikacja pt „GIS w szkole. Poradnik dla nauczycieli przedmiotów przyrodniczych” powstała w ramach projektu pn. Akademia EduGIS. Jest ona wynikiem współpracy Grupy Roboczej tego przedsięwzięcia, zespołu Centrum UNEP/GRID-Warszawa oraz nauczycieli z Norwegii. Zamieszczono w niej m.in.: opisy wybranych narzędzi i danych GIS dostępnych dla nauczyciela, scenariusze zajęć bazujących na nowoczesnych technologiach geoinformacyjnych oraz rady i wskazówki, które mogą się przydać przy prowadzeniu tego typu lekcji.
Poradnik można znaleźć w ośrodkach doskonalenia nauczycieli i centrach edukacyjnych parków narodowych oraz w formie elektronicznej na stronie projektu (w dwóch wersjach językowych – polskiej i angielskiej).
Akademia EduGIS ma na celu upowszechnienie zastosowań technologii informacyjnych (ICT) oraz GIS w nauczaniu przedmiotów przyrodniczych w gimnazjum i liceum oraz w edukacji przyrodniczej. Powołana w ramach projektu Grupa Robocza, w skład której wchodzą nauczyciele, doradcy przedmiotowo-metodycznych, eksperci zajmujący się edukacją oraz GIS-em, uczestniczy w specjalistycznych warsztatach umożliwiających poznanie narzędzi GIS w szkole, jak również dobrych praktyk zastosowań ICT i GIS w nauczaniu w Norwegii i w Polsce. Projekt jest realizowany we współpracy z Gjovik University College oraz Mazowieckim Samorządowym Centrum Doskonalenia Nauczycieli.