Za najkorzystniejszą zamawiający uznał propozycję konsorcjum firm Terramap Kraków, Laser-3D Jacek Krawiec Kraków oraz Zakład Usług Inżynierskich Apeks Gdańsk o wartości 207,6 tys. zł. Te same prace za blisko 800 tys. zł gotowa była wykonać także firma Geomar SA ze Szczecina. Swoją ofertę złożyło także konsorcjum spółek Scan Survey Geomatics Łukasz Uchański z Warszawy oraz 3D Mapping Solutions z Niemiec. Proponowało jednak zastosowanie tylko jednego systemu pomiarowego, podczas gdy – zgodnie z warunkami technicznymi – testy należy wykonać dwoma różnymi systemami. Oferta ta została więc odrzucona.
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi badawczej polegającej na pomiarze dwoma niezależnymi metodami trzech testowych odcinków skrajni linii kolejowej o długości każdego z nich nie większej niż 10 km systemem mobilnym poruszającą się z prędkością minimalną 80 km/h i opracowaniu wyników na potrzeby projektu badawczego Wydziału Inżynierii Mechanicznej i Robotyki. Celem zamawianej usługi jest sprawdzenie, jak na dokładność wyznaczenia skrajni budowlanej linii kolejowych wpływa rodzaj i konfiguracja sensorów oraz metoda odniesienia przestrzennego. Doświadczenia mają pomóc zamawiającemu w opracowaniu takiej metodyki pomiaru skrajni, która zapewni dokładność położenia elementów infrastruktury kolejowej w stosunku do osi toru nie gorszą niż 2 cm.
Umowa na wykonanie tych prac będzie podpisana po 5 września br.