wiadomościksięgarniaprenumeratareklamakontaktRODOpolityka prywatnościnewsletter
Najnowsze wydarzenia z dziedziny geodezji, nawigacji satelitarnej, GIS, katastru, teledetekcji, kartografii. Nowości rynkowe, technologiczne, prawne, wydawnicze. Konferencje, targi, administracja.
blog
|2011-08-12| Teledetekcja, Przetargi

AGH zamawia skanowanie kolei

Akademia Górniczo-Hutnicza w Krakowie ogłosiła przetarg na wykonanie testowych pomiarów skrajni linii kolejowych przy pomocy mobilnego systemu dużej prędkości.


AGH zamawia skanowanie kolei <br />
fot. JK
fot. JK

Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi badawczej polegającej na pomiarze dwoma niezależnymi metodami trzech testowych odcinków skrajni linii kolejowej o długości każdego z nich nie większej niż 10 km systemem mobilnym poruszającą się z prędkością minimalną 80 km/h i opracowaniu wyników na potrzeby projektu badawczego Wydziału Inżynierii Mechanicznej i Robotyki. Celem zamawianej usługi jest sprawdzenie, jak na dokładność wyznaczenia skrajni budowlanej linii kolejowych wpływa rodzaj i konfiguracja sensorów oraz metoda odniesienia przestrzennego. Doświadczenia mają pomóc zamawiającemu w opracowaniu takiej metodyki pomiaru skrajni, która zapewni dokładność położenia elementów infrastruktury kolejowej w stosunku do osi toru nie gorszą niż 2 cm.

W postępowaniu mogą uczestniczyć wykonawcy, którzy w ciągu ostatnich trzech lat wykonali pomiar inwentaryzacyjny obiektów liniowych o długości minimum 10 km i z dokładnością nie gorszą niż 2 cm.

Oferty należy składać do 18 sierpnia. Wadium nie jest wymagane. Jednym kryterium wyboru oferty będzie cena. Przewidywany czas realizacji: do 30 września 2011 r.

Źródło: BZP, JK


«« powrót


dodaj komentarz

KOMENTARZE Komentarze są wyłącznie opiniami osób je zamieszczających i nie odzwierciedlają stanowiska redakcji Geoforum. Zabrania się zamieszczania linków i adresów stron internetowych, reklam oraz tekstów wulgarnych, oszczerczych, rasistowskich, szerzących nienawiść, zawierających groźby i innych, które mogą być sprzeczne z prawem. W przypadku niezachowania powyższych reguł oraz elementarnych zasad kultury wypowiedzi administrator zastrzega sobie prawo do kasowania całych wpisów. Użytkownik portalu Geoforum.pl ponosi wyłączną odpowiedzialność za zamieszczane przez siebie komentarze, w szczególności jest odpowiedzialny za ewentualne naruszenie praw lub dóbr osób trzecich oraz szkody wynikłe z tego tytułu.

komentarze news_pl
Alright. Nie mialem nic zlego na mysli. AGH nalezy przyklasnac ze do opracowania metodyki podchodza profesjonalnie i badawczo. Pozdrawiam.
odpowiedz zgłoś
PKP Arek, Masz rację ale sam brałeś udział w tej zabawie z bardzo poważnymi i naukowymi komentarzami, więc teraz poobserwuj ... Pozdrawiamy
odpowiedz zgłoś
Niestety nie spotkamy :) Powodzenia. Nie zmienia to faktu iz jestem przekponany, ze ten kto wygra dojdzie do takich samych lub bardzo zblizonych wnioskow bowiem takowe badania juz przeprowadzano.
odpowiedz zgłoś
Arek Arek, Jak jesteś taki zdolny to znaczy, że spotlamy się na tym przetargu.
odpowiedz zgłoś
Hmm. Najlepsza konfiguracja dla pomiarow skrajni w ukladzie osi torow: Skaner fazowy 2D skanujacy profil 360 stopni prostopadle do kierunku jazdy, umieszcozny centralnie nad osia toru na wysokosci ok 1-3 m od wysokosci stopki szyn. Taka konfiguracja zapewnia pomiar profilu skrajni w ulamku sekundy, skaner fazowy zapewnia relatywna dokladnosc pomiaru 2-5 mm w statycznym pomiarze przy uwzglednieniu predkosci 80km/h zmiescimy sie w 2 cm. Skaner impulsowy ma niestety gorsza relatywna statyczna dokladnosc 5mm i polega na pomiarze roznicy czasu wyjscia i powrotu wiazki co zajmuje mu wiecej czasu, w zwiazku z czym przy takiej predkosci gestosc i dokladnosc punktow w profilu bedzie za mala. Impulsowy jest silniejszy ale w skrajni interesuje nas zasieg kilku m. Do tego jednostka pozycjonownaia GPS z dobrym IMU  DMI (odometr) na kole platfromy lub lokomotywy w celu zachowania skali podluznej i absolutnej pozycji odniesienia. To gdzie moge wyslac rachunek? ;) Powodzenia i milego weekendu.
odpowiedz zgłoś
5 komentarzy



zobacz też:



wiadomości

słowo kluczowe
kategoria
rok
archiwum
Ewolucja Uzupełniającej Mapy Polski
czy wiesz, że...
© 2005-2020 Geodeta Sp. z o.o.
created by BRTSOFT

O nas

  • Właścicielem portalu Geoforum.pl jest Geodeta Sp. z o.o., wydawca miesięcznika GEODETA oraz serwisu egeodeta24.pl
  • Geoforum.pl jest portalem internetowym i obszernym kompendium wiedzy na tematy związane z geodezją, kartografią, katastrem, GIS-em, fotogrametrią i teledetekcją, nawigacją satelitarną itp. Od 2005 roku na bieżąco dostarcza informacji z powyższych dziedzin i umożliwia ich komentowanie.
  • GEODETA (Magazyn Geoinformacyjny) ukazuje się od czerwca 1995 roku i jest największym oraz najbardziej popularnym polskim miesięcznikiem prezentującym aktualne zagadnienia z zakresu: geodezji, kartografii, katastru, GIS-u, fotogrametrii i teledetekcji, nawigacji satelitarnej itp.
  • GEODETA cyfrowy to elektroniczna wersja tradycyjnego wydania miesięcznika. W serwisie egeodeta24.pl można zamawiać zarówno prenumeratę, jak i pojedynczne wydania

Zespół redakcyjny

  • Katarzyna Pakuła-Kwiecińska (redaktor naczelny)
  • Anna Wardziak (sekretarz redakcji)
  • Jerzy Przywara
  • Bożena Baranek (szefowa Działu Prenumeraty)
  • Jerzy Królikowski (redaktor prowadzący Geoforum.pl)
  • Damian Czekaj
  • Bogdan Grzechnik

Kontakt

Geodeta Sp. z o.o.
02-541 Warszawa,
ul. Narbutta 40/20
tel. (22) 849-41-63, 646-87-44
redakcja@geoforum.pl
prześlij newsa

Prenumerata
prenumerata@geoforum.pl
b.baranek@geoforum.pl
Reklama
k.kwiecinska@geoforum.pl

facebook twitter linkedIn Instagram RSS