|2011-02-15|
Mapy
Zumi goni Google
Z badania przeprowadzonego w listopadzie 2010 r. przez firmę Megapanel PBI/Gemius wynika, że liderem na rynku krajowych serwisów mapowych wciąż pozostaje Google Maps, choć należący do grupy Onet.pl portal Zumi coraz bardziej depcze mu po piętach.
W badanym okresie mapy Google’a miały ponad 5,6 mln tzw. rzeczywistych użytkowników (real users), co przekłada się na 30,95% udziału w rynku. Tuż za nim uplasował się serwis Zumi (4,6 mln użytkowników, 24,96% rynku). Na trzecim miejscu, daleko w tyle, pozostaje Targeo (1,1 mln użytkowników, 5,88% udziału).
Pozostałe portale przyciągnęły poniżej 1 mln użytkowników. Zainteresowaniem powyżej 0,5 mln internautów cieszyły się mapy Szukacz.pl i Panoramy Firm. Na dalszych miejscach uplasowały się portale: Jak Dojadę, Do Celu (grupa Wirtualnej Polski), Miplo, Wikimapia, Map24 (część Interii), PlanMiasta.info, Gmodules.com, Maperia oraz Dojazd.org. Pozostałe witryny miały udział w rynku poniżej 1%.
Poza serwisami ogólnymi w pierwszej 20. znalazły się także dwie ciekawostki – FlightRadar24.com oraz GdzieJestDziecko.pl, służące do lokalizowania samolotów oraz swoich pociech.
Źródło: Megapanel PBI/Gemius, JK
|