Jak mówi Ville-Veikko Mattila z Centrum Badawczego Nokii w fińskim Tampere, uruchomiona w 2007 roku usługa Google'a daje tylko złudzenie trójwymiarowości, gdyż bazuje na dwuwymiarowych zdjęciach. Journey View ma natomiast wykorzystywać modele 3D zabudowy. W praktyce użytkowanie aplikacji Nokii i Navteqa na przypominać grę komputerową. Jej użytkownik będzie mógł płynnie poruszać się po modelu miasta, a nie – tak jak w przypadku StreetView – przeskakiwać pomiędzy kolejnymi zdjęciami. Mattila zapewnia, że rozwiązanie Nokii ma być lepsze od tego, co proponuje Google.
Dane do Journey View mają być zbierane przez mobilny system skanowania laserowego (MLS) ochrzczony jako Truecar, a następnie przetwarzane w oprogramowaniu City Scene opracowanym z laboratorium Nokii.
Pojazdy Truecar mają ruszyć w teren w listopadzie br. Pierwszym skanowanym miastem będzie Londyn, a w dalszej kolejności inne europejskie metropolie. Pierwsze aplikacje nawigacyjne bazujące na Journey View mają wejść do sprzedaży w przyszłym roku. Navteq i Nokia liczą ponadto, że modele te znajdą zastosowanie także w planowaniu przestrzennym czy tworzeniu gier komputerowych.
Pytany przez dziennikarzy „New Scientist" rzecznik prasowy Google'a unika odpowiedzi na pytanie, jaka będzie odpowiedź tej korporacji na Journey View. Wiadomo jednak, że firma ta już od pewnego czasu eksperymentuje z systemami MLS.