|2009-09-21|
GNSS, GIS, Mapy, Firma, Software, Ludzie
TeleAtlas kupił nowe dane
Spółka TeleAtlas podpisała ostatnio umowy z kilkoma firmami posiadającymi obszerne bazy danych dotyczących punktów użyteczności publicznej (POI), głównie restauracji, wzbogacając swoje zasoby o blisko 200 tys. obiektów.
TeleAtlas wykupił dane m.in. od serwisu aurestaurant.com, który dysponuje bazą danych około 100 tys. barów i restauracji w ponad 15 tys. miastach we Francji. Z kolei informacje o włoskich restauracjach wykupił z portalu Ristoitalia.info, który zawiera dane o około 54 tys. lokali. Ponadto organizacja Koninklijke Horeca Nederland sprzedała dane o ponad 20 tys. hoteli i restauracji w Holandii. Nowa baza danych POI będzie obejmowała nazwę, adres oraz szczegółowy opis restauracji (rezerwacje, opis dań, menu, ceny głównego dania, godziny otwarcia). Firma TeleAtlas, zajmująca się głównie nawigacją i oprogramowaniem dla transportu, w coraz większym stopniu wkracza na pole szeroko rozumianej informacji przestrzennej, w tym turystycznej.
Źródło: GPS Business
|