Rada m.st. Warszawy podjęła 26 lutego uchwałę (nr L/1524/2009) w sprawie zasad obowiązujących przy nadawaniu nazw ulicom, placom i innym terenowym obiektom publicznym oraz drogom wewnętrznym.
W związku z tym z początkiem kwietnia w urzędzie planuje się zmianę organizacyjną polegającą na przejęciu przez Biuro Geodezji i Katastru zadań Biura Kultury obejmujących ewidencję nazw miejskich oraz koordynację i prowadzenie spraw związanych z nadawaniem nazw (ulicom, placom i innym terenowym obiektom publicznym oraz drogom wewnętrznym), w tym obsługę formalno-techniczną wpływających wniosków.
Kwestie kształtowania nazewnictwa w stolicy pozostaną zadaniem Biura Kultury.
Wprowadzenie zmian ma na celu usprawnienie i przyspieszenie procesu nadawania nazw obiektom miejskim, a także uporządkowanie i ujednolicenie nazewnictwa. Zmiany organizacyjne związane są z budową infrastruktury informacji przestrzennej m.st. Warszawy.