Zarząd PPWK S.A. poinformował (22 stycznia) o niestosowaniu niektórych zasad ładu korporacyjnego „Dobre Praktyki Spółek Notowanych na GPW”.
Obwiązujący od 1 stycznia 2008 r. dokument „Dobre Praktyki Spółek Notowanych na GPW” (przyjęty przez Radę Nadzorczą GPW 4 lipca 2007 r.), to zbiór zasad ładu korporacyjnego oraz norm w kształtowaniu relacji przedsiębiorstw giełdowych z ich otoczeniem rynkowym. Celem wprowadzenia „Dobrych Praktyk” jest m.in. umacnianie transparentności spółek giełdowych, poprawa jakości komunikacji z inwestorami oraz wzmocnienie ochrony praw akcjonariuszy. Giełda Papierów Wartościowych zapewnia funkcjonowanie mechanizmu w ramach zasady „comply or explain” (przestrzegaj lub wyjaśnij), który pozwala na uzyskiwanie pełnych i jednoznacznych informacji na temat stosowania zasad ładu korporacyjnego przez spółki giełdowe.
Spółka PPWK poinformowała, iż w najbliższym czasie nie będzie stosowała m.in. zasady nr I.1 „Dobrych Praktyk” dotyczącej transmitowania obrad Walnego Zgromadzenia z wykorzystaniem sieci internetowej, rejestrowania przebiegu obrad i upubliczniania go na stronie internetowej, ze względu na niedostosowanie posiadanej infrastruktury teleinformatycznej do tego typu zadań. Firma zrezygnowała także z relacjonowania przebiegu obrad i zamieszczania na stronie internetowej odpowiedzi na pytania akcjonariuszy (zasada nr II 1.7), a także nie zapewni funkcjonowania swojej strony internetowej w języku angielskim w zakresie wskazanym w części II pkt. 1 „Dobrych Praktyk” ze względu na wysokie koszty związane ze stosowaniem tej zasady.
Więcej informacji