W znowelizowanej ustawie Prawo zamówień publicznych (która zacznie obowiązywać 25 maja) zapisano, że konieczne jest zamieszczanie informacji o każdym przetargu, którego wartość zawiera się w przedziale od 6000 do 60 000 euro. Informacje o takich przetargach zamawiający będą wysyłali wyłącznie drogą elektroniczną, wypełniając formularz na stronie www.uzp.gov.pl.
Zgodnie z nową ustawą znika konieczność publikowania ich w Biuletynie Zamówień Publicznych. Natomiast będą musiały się one znaleźć na stronie internetowej UZP oraz na własnej stronie internetowej zamawiającego, a jeśli jej nie posiada – w widocznym miejscu w swojej siedzibie.
Znajdą się tam m.in. dane teleadresowe zamawiającego, rodzaj i tryb zamówienia, określenie przedmiotu zamówienia, kryteria oceny ofert i terminy ich składania. Po rozstrzygnięciu konieczne będzie także opublikowanie informacji o zawarciu umowy. Urząd zamówień Publicznych przygotowuje właśnie stronę, na której te ogłoszenia będą zamieszczane.