Wśród nich znalazły się:
• Mareografy ALAC1 i ALAC2 w Alicante – fundamentalne punkty odniesienia dla hiszpańskiego systemu wysokościowego opartego o średni poziom Morza Śródziemnego (NMMA). Dzięki tym punktom ustalono poziom zero dla precyzyjnych pomiarów wysokościowych w kontynentalnej części Hiszpanii.
• Punkt odniesienia ReferenciaAltimétricaNacional – punkt osnowy wysokościowej hiszpańskiego systemu wysokościowego, ustanowiony w 1871 roku i oparty na średnim poziomie Morza Śródziemnego w Alicante.
• Reper NP-1 Alicante – brązowy dysk będący pierwszym punktem sieci niwelacyjnej o fundamentalnym znaczeniu dla pomiarów altimetrycznych w Hiszpanii. Studenci mieli okazję poznać jego historyczne znaczenie oraz odczytać jego wysokość wynoszącą 3,4095 m.
• Gnomon na wzgórzu zamkowym Zamku św. Barbary w Alicante – niezwykłe urządzenie astronomiczne, które pozwala na określanie czasu i położenia słońca na niebie.
• Wahadło Foucaulta w Muzeum Nauki w Walencji – instalacja, która na własne oczy pokazuje ruch obrotowy Ziemi. To doświadczenie przypomniało studentom o podobnym wahadle z dziedzińca im. Jana Heweliusza znajdującego się w Gmachu Głównym Politechniki Gdańskiej.
Wyjazd był doskonałą okazją do pogłębienia wiedzy z zakresu geodezji i astronomii, a także do porównania systemów wysokościowych Hiszpanii z obowiązującym w Polsce układem wysokościowym PL-EVRF2007-NH (Amsterdam).
Studenci wrócili pełni wrażeń i inspiracji, gotowi do dalszego rozwijania swoich umiejętności na studiach oraz w przyszłej pracy zawodowej.