Główny Geodeta Kraju wydał zarządzenie w sprawie zasad rozpatrywania wniosków i rozliczania dofinansowania ze środków Centralnego Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym.
Dofinansowaniu podlegają zadania starostów (prezydentów miast) i marszałków dotyczące:
● przygotowania infrastruktury teleinformatycznej oraz konwersji i dostosowania danych do oprogramowania do obowiązujących standardów technicznych w ramach projektów koordynowanych przez GUGIK,
● zakładania i modernizacji katastru nieruchomości (w szczególności projektów „Wektoryzacja map katastralnych”),
● zakładania baz danych obiektów topograficznych,
● wyposażenie odgik,
● odnawiania szczegółowej osnowy poziomej i pionowej,
● zakładania i modernizacji GESUT,
● promocji i prezentacji PZGiK.
Dofinansowanie udziela się na wniosek dysponenta funduszu powiatowego lub wojewódzkiego wraz z dołączoną do niego opinią właściwego wojewódzkiego inspektora nadzoru geodezyjnego i kartograficznego.
W przypadku przekroczenia termin rozliczenia dofinansowania lub nierzetelnego wykorzystania środków obowiązuje 2-letnia karencja.
Zarządzenie reguluje procedurę przyznawania dofinansowania oraz wskazuje priorytetowe cele, na które będą przeznaczane środki z Centralnego Funduszu. Zarządzenie weszło w życie 26 lutego br.