Ostatnie badania rynku PND w USA wskazują, że Garmin traci przodownictwo na rzecz firmy TomTom.
W listopadzie ubiegłego roku produkty Garmina stanowiły 29% rynku PND, podczas gdy TomTom – 30%. Z kolei w grudniu Garmin osiągnął 42%, a TomTom – 30%. Zmiany w ostatnim kwartale 2007 roku spowodowane były agresywną kampanią marketingową firmy TomTom, połączoną z obniżką cen.
Do tej pory amerykański Garmin dominował w USA, a holenderski TomTom w Europie, każda z firm miała 50-procentowy udział na swoim terenie i 20-procentowy na innym kontynencie. Stopniowo ich pozycje mogą jednak ulec zmianie, gdyż każda z nich coraz mocniej wchodzi na teren rywala.
Trendy na rynku odbiły się na kursie giełdowym obu firm. Wartość akcji Garmina spadła w ostatnich tygodniach do poziomu 60 dolarów za akcję, w porównaniu do 120, gdy firma planowała przejęcie Tele Atlasu i przebijała ofertę TomTom. To samo stało się jednak z wartością akcji tej ostatniej, które w październiku kosztowały 67 dolarów, a teraz około 34 dolarów.