|2021-09-08|
GIS, Firma, Ludzie
Apetyt na wzrosty w Esri Polska
O specyfice branży GIS oraz poszukiwaniu nowych możliwości rozwoju rozmawiamy we wrześniowym GEODECIE z dyrektor zarządzającą w Esri Polska Agnieszką Nosal
Jerzy Królikowski: E&Y, Andersen Business Consulting, PKP Energetyka, Apator SA, Innogy – lista firm, w których zdobywała pani doświadczenie menedżerskie, jest długa. Ale czy miała pani dotychczas styczność z branżą GIS?
Agnieszka Nosal, od lipca br. dyrektor zarządzająca w firmie Esri Polska: Najkrótsza odpowiedź brzmi nie, ale nie jest to dla mnie obszar zupełnie nowy. Wywodzę się bowiem z branży energetycznej, w której systemy GIS-owe to kręgosłup zarządzania majątkiem. Dotyczy to zresztą wszystkich firm infrastrukturalnych.
Jakie są pani pierwsze refleksje na temat branży GIS po ponad miesiącu na czele Esri Polska?
Do tej pory firmy przyzwyczajone były do pracy na samych danych, tymczasem systemy GIS umożliwiają ich wizualizację, a przez to lepsze prezentowanie różnych zjawisk, które nie zawsze są widoczne na pierwszy rzut oka. Na tym polega unikatowość tej branży i jednocześnie jej olbrzymia wartość, bo przecież nasz mózg znacznie lepiej przyswaja obrazy niż surowe dane. W tym właśnie upatruję nowych możliwości rozwoju biznesu.
W jakiej kondycji finansowej zastała pani tę spółkę?
Esri Polska ma za sobą okres bardzo stabilnego rozwoju. Wyniki firmy systematycznie się poprawiają i mamy apetyt na kolejne wzrosty. Z mojej perspektywy Esri Polska opiera się na trzech fantastycznych fundamentach. Pierwszy to Esri – marka sama w sobie, zapewniająca absolutną przewagę na rynku. Drugi to najlepsza na świecie technologia. Trzecim wyróżnikiem jest kultura organizacyjna naszych pracowników, którzy wierzą w to, co robią, oraz w technologię Esri. Są także świadomi, jaką wartość ta technologia dostarcza. To bardzo solidne podstawy do budowania ścieżki wzrostu, a właśnie to zadanie postawili przede mną właściciele spółki.
Czy pandemia wpłynęła istotnie na działalność Esri Polska?
Przede wszystkim wymusiła zmianę sposobu działania. Dotychczas kładliśmy duży nacisk na budowanie relacji z klientami – organizowanie bezpośrednich spotkań, prezentacji itp. Pandemia to jednak mocno utrudniła. Ale teraz skupiamy się na tym, jakie nowe możliwości przed nami otworzyła.
Ile osób zatrudnia obecnie Esri Polska?
Blisko 100...
Pełna treść artykułu we wrześniowym wydaniu miesięcznika GEODETA
Redakcja
|