Ciekawe Tematyarchiwum Geodetywiadomościnewsletterkontaktreklama
Najnowsze wydarzenia z dziedziny geodezji, nawigacji satelitarnej, GIS, katastru, teledetekcji, kartografii. Nowości rynkowe, technologiczne, prawne, wydawnicze. Konferencje, targi, administracja.
|2021-07-13| Geodezja, Teledetekcja, Sprzęt

Trimble prezentuje mobilne systemy skanowania MX50 i GEDO GX50

Oferta amerykańskiej firmy Trimble wzbogaciła się właśnie o dwa nowe mobilne systemy skanowania laserowego przeznaczone do pomiarów dróg oraz linii kolejowych.


Trimble prezentuje mobilne systemy skanowania MX50 i GEDO GX50 <br />
Trimble MX50
Trimble MX50
Trimble prezentuje mobilne systemy skanowania MX50 i GEDO GX50 <br />
Trimble GEDO GX50
Trimble GEDO GX50

Trimble MX50 to samochodowy system średniego zasięgu stanowiący uzupełnienie modeli MX7 (kompaktowanego rozwiązania do pomiaru ulic) oraz MX9 (do realizacji większych projektów). W ocenie producenta do idealne rozwiązanie zarówno dla doświadczonych użytkowników, jak i tych, którzy dopiero rozpoczynają swoją przygodę z mobilnym skanowaniem.

MX50 składa się z dwóch skanerów profilowych, cyfrowej kamery panoramicznej oraz jednostki GNSS/IMU marki Applanix. Sensory te zapewniają gęstą chmurę o geodezyjnej dokładności oraz obrazy panoramiczne, które można przetwarzać w aplikacjach Applanix POSPac, Trimble Business Center oraz Trimble MX.

Jak wynika ze specyfikacji urządzenia, skanery MX50 mierzą na dystansie od 0,6 do 80 metrów. Dla odległości 30 metrów dokładność pomiaru wynosi 2,5 mm, a oba sensory wykonują do 240 skanów na sekundę.

Druga nowość to Trimble GEDO GX50 – mobilny system skanowania linii kolejowych. Rozwiązanie dostępne jest w zestawie z jednym lub dwoma skanerami laserowymi, przy czym w tym drugim przypadku można je montować na 3 różne sposoby, w zależności od wymagań projektowych. Rozwiązanie jest kompatybilne z wózkiem pomiarowym GEDO CE 2.0, a dane dostarczane przez system można przetwarzać w polowym i biurowym oprogramowaniem Trimble GEDO.

Jak podpowiada producent, GEDO GX50 sprawdzi się zarówno w inwentaryzacjach linii kolejowych, analizach skrajni czy w projektowaniu budowy trakcji.


Aktualne zestawienie skanerów laserowych w ofercie krajowych dystrybutorów (stan na maj 2021 r.), a także oprogramowania do obróbki chmur punktów publikujemy w bezpłatnym niezbędniku SKANOWANIE LASEROWE

JK


«« powrót

Udostępnij:    

KOMENTARZE Komentarze są wyłącznie opiniami osób je zamieszczających i nie odzwierciedlają stanowiska redakcji Geoforum. Zabrania się zamieszczania linków i adresów stron internetowych, reklam oraz tekstów wulgarnych, oszczerczych, rasistowskich, szerzących nienawiść, zawierających groźby i innych, które mogą być sprzeczne z prawem. W przypadku niezachowania powyższych reguł oraz elementarnych zasad kultury wypowiedzi administrator zastrzega sobie prawo do kasowania całych wpisów. Użytkownik portalu Geoforum.pl ponosi wyłączną odpowiedzialność za zamieszczane przez siebie komentarze, w szczególności jest odpowiedzialny za ewentualne naruszenie praw lub dóbr osób trzecich oraz szkody wynikłe z tego tytułu.

ładowanie komentarzy



zobacz też:



wiadomości

słowo kluczowe
kategoria
rok
archiwum
Korzystanie z Portalu BDOT10k
play thumbnail
czy wiesz, że...
© 2023 - 2024 Geo-System Sp. z o.o.

O nas

Geoforum.pl jest portalem internetowym i obszernym kompendium wiedzy na tematy związane z geodezją, kartografią, katastrem, GIS-em, fotogrametrią i teledetekcją, nawigacją satelitarną itp.

Historia

Portal Geoforum.pl został uruchomiony przez redakcję miesięcznika GEODETA w 2005 r. i był prowadzony do 2023 r. przez Geodeta Sp. z o.o.
Od 2 maja 2023 roku serwis prowadzony jest przez Geo-System Sp. z o.o.

Reklama

Zapraszamy do kontaktu na adres
redakcji:

Kontakt

Redaktor prowadzący:
Damian Czekaj
Sekretarz redakcji:
Oliwia Horbaczewska
[email]
prześlij newsa

facebook twitter linkedIn Instagram RSS

RODO
polityka prywatności
mapa strony
kontakt
reklama