Uczniowie z Torunia uczą się historii na niecodziennych podchodach, wykorzystując do tego m.in. odbiorniki GPS i aparaty fotograficzne.
Młodzież z Gimnazjum i Liceum Akademickiego w Toruniu, wraz z uczniami z Grębocina i dziećmi reprezentującymi Międzynarodowe Centrum Zarządzania Informacją w Toruniu (ICIMSS), uczestniczy w europejskim projekcie – grze edukacyjnej „eMaps.com”. Polega ona na wykorzystaniu do nauki i zabawy najnowszych technik informacyjnych – internetu, nawigacji GPS, telefonów komórkowych.
Koordynacją projektu w Toruniu zajmuje się ICIMSS. Najpierw młodzież zbierała informacje o historii miasta. Potem za pomocą sprzętu, który dostali z UE – laptopów, telefonów komórkowych, odbiorników GPS, aparatu fotograficznego i kamery cyfrowej – rejestrowali wybrane obiekty i umieszczali na specjalnej platformie, na której tworzona jest gra. Obiekty musiały się układać w ścieżki, tak jak podczas podchodów. Następnie młodzież dzieli się na dwie grupy: jedna zostaje w bazie, druga rusza w teren. Pierwsza wybiera scenariusz i przesyła zadania drugiej drogą elektroniczną. Zadanie może polegać np. na odnalezieniu obiektu i zrobieniu mu zdjęcia.
7 grudnia uczniowie GiLA wyjadą do Pragi. Tam przed przedstawicielami Komisji Europejskiej przedstawią grę i wezmą udział w analogicznej zabawie przygotowanej przez tamtejszych uczniów. W projekcie „eMaps.com” uczestniczą uczniowie z wszystkich państw Europy Środkowo-Wschodniej.