|2007-10-18|
Mapy, Firma, Przetargi, Ludzie, Instytucje
PKP PLK: podpisanie umowy na wykonanie mapy dla trasy Poznań-Szczecin-Świnoujście
W siedzibie PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w Warszawie odbyła się dzisiaj (18 października) uroczystość podpisania umowy na wykonanie metodą fotogrametryczną mapy do celów projektowych dla trasy Poznań-Szczecin-Świnoujście.
Modernizacja magistrali kolejowej E 59 na odcinku Poznań-Szczecin-Świnoujście realizowana jest w ramach unijnego projektu TEN-T (Trans-European Network – Transport). Odcinek ten stanowi fragment międzynarodowego ciągu transportowego wiodącego z Malmoe i Ystad do Wiednia, Budapesztu i Pragi i jest najdogodniejszym połączeniem Skandynawii z Europą Środkowo-Wschodnią i Bałkanami. W 2004 r. Komisja Europejska przyznała na modernizację tej magistrali środki w wysokości 1,5 mld euro (2008-2014). Podpisana umowa jest jednym z etapów tej modernizacji.
W wyniku przetargu wyłoniono wykonawcę mapy do projektu, którym zostało konsorcjum w składzie: Eurosense Sp. z o.o. z Nadarzyna (lider) i Czerski Trade Polska Sp. z o.o. (Warszawa). Czas realizacji projektu wynosi 9 miesięcy, a w jego ramach wykonane będą: -osnowa geodezyjna do realizacji i inwentaryzacji inwestycji oraz do późniejszej eksploatacji trasy, -materiały cyfrowe niezbędne do opracowania dokumentacji dla poszczególnych etapów modernizacji, w tym projektu, obsługi geodezyjnej budowy, inwentaryzacji prac i eksploatacji trasy (zdjęcia lotnicze, ortofotomapa, Numeryczny Model Terenu oraz mapa sytuacyjno-wysokościowa). Wartość kontraktu wynosi 960 tys. euro (netto). Finansowanie pochodzi w równych częściach z funduszu TEN-T i budżetu państwa.
Ze strony PKP PLK S.A. umowę podpisali: Teresa Zwiernik i Andrzej Trębicki, członkowie Zarządu (fot. u góry), a ze strony konsorcjum – Bogusław Okupny z firmy Eurosense (fot. obok). Jak powiedział Andrzej Trębicki, kolej musi się unowocześniać i stosować najnowocześniejsze technologie, bowiem to gwarantuje wysoką jakość produktów i przyspieszenie procesu inwestycyjnego, w który zaangażowane są miliardy złotych. Z kolei Bogusław Okupny stwierdził, że bardzo wysoko należy ocenić fakt, że PKP zdecydowały się na wykonanie mapy do projektu właśnie taką, nowoczesną technologią. Zapewnił również, że wykonanie kontraktu jest w „dobrych rękach”.
Jerzy Przywara
|