|2013-09-27|
Mapy, Sprzęt, Software
Mapy popularniejsze w smartfonach niż tabletach
Firma Eniro Polska przedstawiła wyniki przeprowadzonego przez instytut Millward Brown SMG/KRC badania, którego celem było poznanie preferencji użytkowników smartfonów i tabletów.
Jak wynika z ankiety przeprowadzonej na 524 respondentach w wieku 18-65 lat najpopularniejszymi telefonami są te z ekranem dotykowym (82,7% badanych) i systemem operacyjnym Android (68,8%). Częstość korzystania z urządzeń mobilnych zależy od preferowanego nośnika. Wśród osób posiadających smartfon 72% używa go do przeglądania stron internetowych codziennie lub prawie codziennie, w przypadku użytkowników tabletów odsetek ten jest niższy i wynosi 53,9%.
W warunkach domowych Polacy częściej korzystają z tabletu niż z smartfonu (92,7% do 87,1%). W pozostałych sytuacjach niekwestionowanym liderem jest ten drugi. Jeśli chodzi o usługi internetowe, telefon używany jest m.in. do czytania wiadomości (81%), obsługi poczty (78%), pozyskiwania informacji i korzystania z portali społecznościowych (61%). Tablet jest z kolei popularniejszym urządzeniem do oglądania filmów i seriali (65%), grania w gry (57%), internetowych zakupów i dokonywania rezerwacji. Informacje są głównie uzyskiwane poprzez wyszukiwarki (84,1%), opinie na forach internetowych (78, 4%), a także rady ekspertów (61,1%).
Jedno z pytań, które postawiono respondentom, dotyczyło także korzystania w urządzeniach mobilnych z nawigacji i lokalizatorów usług mapowych. 70% posiadaczy smartfonów zadeklarowało, że stosuje podobne rozwiązania. Jest to odsetek przeszło dwukrotnie wyższy niż w przypadku użytkowników tabletów (31%). Nawigacja na smartfonach lokuje się na 4 miejscu wśród najpopularniejszych usług internetowych, zaś na tabletach dopiero na 14.
Badanie potwierdziło również dużą popularność aplikacji mobilnych. Użytkownicy najchętniej wybierają programy bezpłatne (99,6%). W przypadku konieczności zapłacenia za usługę najczęściej stosowanym sposobem płatności okazał się SMS (30,3%). Polacy z zainteresowaniem patrzą również na zupełnie nowe możliwości jakie oferują smartfony: otrzymywanie zniżek (38,4%), zbieranie punktów lojalnościowych (28,8%) i używanie telefonu jako karty płatniczej (13,5%).
Podsumowując uzyskane wyniki, firma Eniro Polska – właściciel aplikacji Panorama Firm służącej do wyszukiwania miejsc, produktów i usług – zauważa, że raport „Zwyczaje Polaków związane z korzystaniem ze smartfonów i tabletów” jest potwierdzeniem dynamicznego wzrostu zwolenników urządzeń mobilnych.
Źródło: Eniro Polska
|