|2013-05-10|
Sprzęt, Firma, Imprezy
Ricoh Arena w Warszawie
W stolicy wystartował cykl Dni Otwartych organizowanych przez japońską firmę Ricoh w sześciu miastach Polski (także: Wrocław, Kraków, Poznań, Bydgoszcz, Gdańsk).
Na miejsce spotkań wybrano największe areny sportowe, dlatego inauguracja (9 maja br.) odbyła się na Stadionie Narodowym. Na dwudniową imprezę, podczas której można zapoznać się z ofertą Ricoha i jego partnerów (m.in. Lenovo i Heildelberg), zarejestrowało się ponad 1500 osób. Każdy może znaleźć coś dla siebie. Z jednej strony są tu prezentowane tanie i popularne drukarki, z drugiej – profesjonalne maszyny drukarskie w cenie kilkuset tysięcy zł za sztukę. Pomiędzy nimi jest zaś cała gama rozwiązań dla firm oraz urzędów, zarówno tych dużych, jak i małych.
Standardem są urządzenia wielofunkcyjne umożliwiające drukowanie, kopiowanie i skanowanie dokumentów, jak chociażby MP 3002AD. Wśród urządzeń do druku wielkoformatowego (wykorzystywanych w CAD i GIS) warto przetestować przy druku map ploter MP CW2200SP pracujący w unikatowej technologii żelowej. Do druku cyfrowego na masową skalę przeznaczona jest natomiast maszyna Pro C901/901S wyrzucająca 90 kolorowych stron na minutę, ale jej cena wynosi ok. 300 tys. zł.
Dla bardziej zaawansowanych odbiorców Ricoh ma zintegrowane z urządzeniami oprogramowanie służące m.in. do: zarządzania dokumentami, archiwizacji i zabezpieczenia dokumentów, analizy i kontroli kosztów druku. Uzupełnia to szeroką gamę produktów oferowanych obecnie przez tę firmę.
Jak powiedział Tomasz Nazaruk, szef Ricoh Polska, zmiany, jakie nastąpiły w ostatnich latach m.in. dzięki przejęciom innych firm, sprawiły, że Ricoh zajmuje się dzisiaj bardziej zarządzaniem informacją niż zarządzaniem dokumentami, choć nadal jest producentem urządzeń, a w portfolio ma ich ponad sto. Kolejnym etapem rozwoju będzie outsourcing procesów biznesowych i usługi, których, tak naprawdę, jeszcze nikt nie zna – dodał Nazaruk. Celem firmy nie jest bowiem sprzedaż samej drukarki czy software’u, lecz zaoferowanie rozwiązań pomagających w prowadzeniu biznesu – podsumował.
Firma Ricoh powstała w 1936 r., obecnie zatrudnia 100 tys. pracowników na całym świecie. Jest największym producentem urządzeń biurowych (drukarki, kopiarki, projektory). W ostatnich latach po serii znaczących przejęć Ricoh skupił się na rozwoju segmentu zarządzania strukturą IT. W 2012 r. przychody korporacji wyniosły 23 mld dolarów. Ricoh ma ponad 20% udział w rynku europejskim. Wśród niedawno przejętych firm znalazł się znany producent sprzętu optycznego firma Pentax.
Jerzy Przywara
|