W tym miesiącu przeprowadzono pierwsze powietrzne testy tej maszyny. Dzięki zainstalowaniu w specjalnym zasobniku skanera z zielonym laserem oraz odbiornika GNSS i inercyjnej jednostki pomiarowej śmigłowiec będzie wykorzystywany do precyzyjnych pomiarów topograficznych, a także batymetrycznych: jezior, rzek czy mórz. Do tego drugiego typu prac dotychczas wymagano kilkukrotnych nalotów za pomocą załogowego śmigłowca. Jak zapewnia firma Schiebel, dzięki wykorzystaniu UAV koszty takiej misji znacznie spadną, a maszynę będzie można poderwać zarówno za dnia, jak i w nocy. Nie bez znaczenia są także kwestie bezpieczeństwa. S-100 można bowiem wysłać w miejsca, gdzie misja załogowa wiązałaby się ze zbyt dużym ryzykiem dla pilotów.
S-100 ma zasięg do 200 km, może unosić się w powietrzu do 10 godzin, a jego udźwig to 34 kg. VQ-820-GU skanuje natomiast do 200 linii na sekundę, a częstotliwość lasera osiąga 280 kHz. Dzięki dobraniu odpowiedniej długości fali laser penetruje wodę na głębokość do 1 secchi.