wiadomościksięgarniaprenumeratareklamakontaktRODOpolityka prywatności
Najnowsze wydarzenia z dziedziny geodezji, nawigacji satelitarnej, GIS, katastru, teledetekcji, kartografii. Nowości rynkowe, technologiczne, prawne, wydawnicze. Konferencje, targi, administracja.
reklama
strona główna rss
PRENUMERATA TRADYCYJNAPRENUMERATA CYFROWA
Polska aplikacja zwycięża w konkursie Hexagonu
blog
DRONY DLA GEODETY

DRONY DLA GEODETY
NAWI

NAWI
NIWELATORY

NIWELATORY
TACHIMETRY

TACHIMETRY
SKANOWANIE LASEROWE

SKANOWANIE LASEROWE
BENTLEY GEOMAGAZYN

BENTLEY GEOMAGAZYN


reklama
reklama
|2012-12-22| GIS, Teledetekcja, Sprzęt, Software

Bezpilotowy śmigłowiec z hydrograficznym skanerem

Austriackie firmy Riegl oraz Schiebel z powodzeniem zintegrowały hydrograficzny laserowy skaner lotniczy VQ-820-GU ze śmigłowcem Camcopter C-100. To pierwszy przypadek zainstalowania tego modelu sensora na bezpilotowej maszynie latającej.


Bezpilotowy śmigłowiec z hydrograficznym skanerem

W tym miesiącu przeprowadzono pierwsze powietrzne testy tej maszyny. Dzięki zainstalowaniu w specjalnym zasobniku skanera z zielonym laserem oraz odbiornika GNSS i inercyjnej jednostki pomiarowej śmigłowiec będzie wykorzystywany do precyzyjnych pomiarów topograficznych, a także batymetrycznych: jezior, rzek czy mórz. Do tego drugiego typu prac dotychczas wymagano kilkukrotnych nalotów za pomocą załogowego śmigłowca. Jak zapewnia firma Schiebel, dzięki wykorzystaniu UAV koszty takiej misji znacznie spadną, a maszynę będzie można poderwać zarówno za dnia, jak i w nocy. Nie bez znaczenia są także kwestie bezpieczeństwa. S-100 można bowiem wysłać w miejsca, gdzie misja załogowa wiązałaby się ze zbyt dużym ryzykiem dla pilotów.

S-100 ma zasięg do 200 km, może unosić się w powietrzu do 10 godzin, a jego udźwig to 34 kg. VQ-820-GU skanuje natomiast do 200 linii na sekundę, a częstotliwość lasera osiąga 280 kHz. Dzięki dobraniu odpowiedniej długości fali laser penetruje wodę na głębokość do 1 secchi.

Źródło: Schiebel, JK


«« powrót

dodaj komentarz

KOMENTARZE Komentarze są wyłącznie opiniami osób je zamieszczających i nie odzwierciedlają stanowiska redakcji Geoforum. Zabrania się zamieszczania linków i adresów stron internetowych, reklam oraz tekstów wulgarnych, oszczerczych, rasistowskich, szerzących nienawiść, zawierających groźby i innych, które mogą być sprzeczne z prawem. W przypadku niezachowania powyższych reguł oraz elementarnych zasad kultury wypowiedzi administrator zastrzega sobie prawo do kasowania całych wpisów. Użytkownik portalu Geoforum.pl ponosi wyłączną odpowiedzialność za zamieszczane przez siebie komentarze, w szczególności jest odpowiedzialny za ewentualne naruszenie praw lub dóbr osób trzecich oraz szkody wynikłe z tego tytułu.

komentarze news_pl
ten skaner jest skierowany do pomiaru wód śródlądowych. głębokość 1 secchi w przypadku morza jest stanowczo za płytka

ciekawe jak ten helikopterek zachowuje się podczas większych podmuchow. Nad naszym Bałtykiem jednak dość często wieje.

2 komentarze



zobacz też:



reklama
reklama





© 2005-2019 Geodeta Sp. z o.o.
mapa stronyprenumeratareklamakontakt