|2011-06-07|
GNSS, Instytucje
Stołeczni strażnicy znajdą każdy tramwaj
Spółka Tramwaje Warszawskie dała strażnikom miejskim bezpośredni dostęp do systemu, który za pomocą odbiorników GPS śledzi składy poruszające się po stolicy.
Wikipedia
|
|
|
|
|
|
Firma zdecydowała się na ten krok ze względu na coraz częstsze akty wandalizmu w tramwajach. W ich wyniku nie dość, że TW muszą wycofywać uszkodzone składy z torów, to ubezpieczyciel – ze względu na coraz większą szkodowość – stale podnosi składki.
Aplikacja monitorująca tramwaje została uruchomiona w Centralnym Stanowisku Kierowania Straży Miejskiej. Funkcjonariusze, którzy odpowiadają za kierowanie patrolami w terenie, po otrzymaniu zgłoszenia o zdarzeniu w tramwaju i zlokalizowaniu pojazdu skierują we wskazane miejsce najbliższy patrol straży. Program stworzony przez Tramwaje Warszawskie uzupełni funkcjonujący już w straży system zgłoszeniowy SMS Center. Został on uruchomiony w ubiegłym roku m.in. z myślą o pasażerach tramwajów. Pasażer, wybierając tę formę powiadamiania, musi podać nr linii, numer boczny pojazdu, kierunek jazdy, miejsce zdarzenia oraz powinien określić zagrożenie.
Dzięki aplikacji straż szybciej zlokalizuje tramwaj, w którym należy podjąć interwencję, a także uniknie pomyłek związanych z określeniem kierunku jazdy czy wskazanego przez pasażera miejsca zdarzenia. Dodatkowo strażnicy rozbudują system pozycjonowania własnych pojazdów. Docelowo dyspozytor CSK SM będzie śledził równocześnie na jednej platformie pozycję tramwajów i radiowozów. Straż Miejska m.st. Warszawy prowadzi prace nad budową platformy lokalizacyjno-informacyjnej, która będzie zawierać informacje z powyższych aplikacji oraz dane z innych źródeł.
Od kwietnia straż miejska dysponuje również systemem lokalizacyjno-informacyjnym osoby dzwoniącej – PLI CBD. Dzięki temu rozwiązaniu operator ma możliwość ustalenia przybliżonego położenia osoby, która dzwoniła na numer alarmowy 986.
Jak informuje „Życie Warszawy”, pod aplikację monitorującą tramwaje w przyszłości będą podłączane także stołeczne autobusy, które mają być systematycznie wyposażane w odbiorniki GPS. Obecnie Miejskie Zakłady Autobusowe mogą namierzyć każdy autobus z dokładnością do 200 metrów przy pomocy systemów łączności telefonii komórkowej. Nawigację satelitarną zamontowano na razie tylko w 70 pojazdach.
Źródło: ZW, TW, JK
|