wiadomościMiesięcznik GEODETAprenumeratareklamaksięgarniakontaktRODOpolityka prywatnościnewsletter
Najnowsze wydarzenia z dziedziny geodezji, nawigacji satelitarnej, GIS, katastru, teledetekcji, kartografii. Nowości rynkowe, technologiczne, prawne, wydawnicze. Konferencje, targi, administracja.
blog
|2008-09-08| GNSS, Sprzęt, Firma, Ludzie

Słabe wyniki Magellana na rynku PND


Według GPS Business News, dni Nelsona Chana jako szefa Magellan Navigation Inc. są policzone. Z firmy odeszli już wiceprezes i szef ds. planowania produkcji. Zmiany spowodowane są słabszymi wynikami finansowymi spółki.

Według badań analityków z NPD Group, w 2005 roku Magellan miał 45% udział w rynku urządzeń PND (Personal Navigation Device) w USA, podczas gdy w drugim kwartale 2008 roku było to już tylko 13%. Firma nigdy nie zdobyła także dużej popularności w tym segmencie na rynku europejskim, w 2007 roku jej udział wynosił poniżej 2%. Znamienne, że w bieżącym roku Magellan zrezygnował nawet z udziału w berlińskich targach elektroniki IFA.

Firma specjalizuje się nie tylko w produkcji PND, ale także ręcznych odbiorników GPS i rozwiązań dla przedsiębiorstw. Być może na rynku zdominowanym przez Garmina i TomTom spółka wybierze drogę Sony i kilku innych firm, które zrezygnowały z produkcji PND. Z drugiej strony Magellan jest marką znaną od lat na rynku nawigacyjnym. Miejsce Garmina i TomToma w segmencie PND wydaje się niezagrożone, ale na trzecie miejsce, zajmowane przez Magellana, mają ochotę Navigon i Mio.
W 2006 roku francuska grupa Thales sprzedała Magellan Navigation funduszowi Shah Capital Partners za 170 mln dolarów. Ze „śpiącej” firmy sektora B2B spółka miała przekształcić się w firmę ukierunkowaną na rynek konsumencki.

AB


«« powrót

dodaj komentarz

KOMENTARZE Komentarze są wyłącznie opiniami osób je zamieszczających i nie odzwierciedlają stanowiska redakcji Geoforum. Zabrania się zamieszczania linków i adresów stron internetowych, reklam oraz tekstów wulgarnych, oszczerczych, rasistowskich, szerzących nienawiść, zawierających groźby i innych, które mogą być sprzeczne z prawem. W przypadku niezachowania powyższych reguł oraz elementarnych zasad kultury wypowiedzi administrator zastrzega sobie prawo do kasowania całych wpisów. Użytkownik portalu Geoforum.pl ponosi wyłączną odpowiedzialność za zamieszczane przez siebie komentarze, w szczególności jest odpowiedzialny za ewentualne naruszenie praw lub dóbr osób trzecich oraz szkody wynikłe z tego tytułu.

komentarze news_pl



zobacz też:



wiadomości

słowo kluczowe
kategoria
rok
archiwum
Geospatial Revolution, odc. 4
czy wiesz, że...
© 2005-2021 Geodeta Sp. z o.o.
created by BRTSOFT

O nas

  • Właścicielem portalu Geoforum.pl jest Geodeta Sp. z o.o., wydawca miesięcznika GEODETA oraz serwisu egeodeta24.pl
  • Geoforum.pl jest portalem internetowym i obszernym kompendium wiedzy na tematy związane z geodezją, kartografią, katastrem, GIS-em, fotogrametrią i teledetekcją, nawigacją satelitarną itp. Od 2005 roku na bieżąco dostarcza informacji z powyższych dziedzin i umożliwia ich komentowanie.
  • GEODETA (Magazyn Geoinformacyjny) ukazuje się od czerwca 1995 roku i jest największym oraz najbardziej popularnym polskim miesięcznikiem prezentującym aktualne zagadnienia z zakresu: geodezji, kartografii, katastru, GIS-u, fotogrametrii i teledetekcji, nawigacji satelitarnej itp.
  • GEODETA cyfrowy to elektroniczna wersja tradycyjnego wydania miesięcznika. W serwisie egeodeta24.pl można zamawiać zarówno prenumeratę, jak i pojedynczne wydania

Zespół redakcyjny

  • Katarzyna Pakuła-Kwiecińska (redaktor naczelny)
  • Anna Wardziak (sekretarz redakcji)
  • Jerzy Przywara
  • Jerzy Królikowski (redaktor prowadzący Geoforum.pl)
  • Damian Czekaj
  • Bogdan Grzechnik

Kontakt

Geodeta Sp. z o.o.
02-541 Warszawa,
ul. Narbutta 40/20
tel. (22) 849-41-63, 646-87-44
redakcja@geoforum.pl
prześlij newsa

Prenumerata
prenumerata@geoforum.pl
egeodeta24@geoforum.pl
Reklama
k.kwiecinska@geoforum.pl

facebook twitter linkedIn Instagram RSS