Według GPS Business News, dni Nelsona Chana jako szefa Magellan Navigation Inc. są policzone. Z firmy odeszli już wiceprezes i szef ds. planowania produkcji. Zmiany spowodowane są słabszymi wynikami finansowymi spółki.
Według badań analityków z NPD Group, w 2005 roku Magellan miał 45% udział w rynku urządzeń PND (Personal Navigation Device) w USA, podczas gdy w drugim kwartale 2008 roku było to już tylko 13%. Firma nigdy nie zdobyła także dużej popularności w tym segmencie na rynku europejskim, w 2007 roku jej udział wynosił poniżej 2%. Znamienne, że w bieżącym roku Magellan zrezygnował nawet z udziału w berlińskich targach elektroniki IFA.
Firma specjalizuje się nie tylko w produkcji PND, ale także ręcznych odbiorników GPS i rozwiązań dla przedsiębiorstw. Być może na rynku zdominowanym przez Garmina i TomTom spółka wybierze drogę Sony i kilku innych firm, które zrezygnowały z produkcji PND. Z drugiej strony Magellan jest marką znaną od lat na rynku nawigacyjnym. Miejsce Garmina i TomToma w segmencie PND wydaje się niezagrożone, ale na trzecie miejsce, zajmowane przez Magellana, mają ochotę Navigon i Mio.
W 2006 roku francuska grupa Thales sprzedała Magellan Navigation funduszowi Shah Capital Partners za 170 mln dolarów. Ze „śpiącej” firmy sektora B2B spółka miała przekształcić się w firmę ukierunkowaną na rynek konsumencki.