Ciekawe Tematyarchiwum Geodetywiadomościnewsletterkontaktreklama
Najnowsze wydarzenia z dziedziny geodezji, nawigacji satelitarnej, GIS, katastru, teledetekcji, kartografii. Nowości rynkowe, technologiczne, prawne, wydawnicze. Konferencje, targi, administracja.
blog
|2022-06-06| Teledetekcja

Oszczędny i ładowny: nowy samolot we flocie OPEGIEKA

Flota załogowych samolotów fotogrametrycznych firmy OPEGIEKA wzbogaciła się o maszynę P2006T SMP marki TECNAM. Jest to już czwarta maszyna tej elbląskiej spółki.


Oszczędny i ładowny: nowy samolot we flocie OPEGIEKA <br />
fot. OPEGIEKA
fot. OPEGIEKA
Oszczędny i ładowny: nowy samolot we flocie OPEGIEKA <br />
fot. OPEGIEKA
fot. OPEGIEKA

Jak wyjaśniają przedstawiciele OPEGIEKA, nowy samolot wyróżnia m.in. możliwość zamontowania flagowego sensora posiadanego przez tę firmę, czyli Leica CityMapper 2S. To hybrydowe urządzenie zaprojektowano pod kątem efektywnego i dokładnego kartowania miast. System łączy w sobie lotniczy skaner laserowy oraz kamery do wykonywania zdjęć pionowych i ukośnych. „Największą wartością dodaną dla naszej floty jest możliwość przeprowadzenia nalotów nad gęsto zabudowanymi ośrodkami miejskimi, np. na potrzeby opracowań True Ortho. Dzięki temu możemy odciążyć pozostałe samoloty, które lepiej sprawdzają się w innych zastosowaniach” – podkreśla firma.

W swojej nowej maszynie (zarejestrowanej jako SP-OPE) spółka zachwala także niskie koszty zakupu, a także eksploatacji i obsługi technicznej. Samolot jest certyfikowany zarówno na paliwo lotnicze, jak i samochodowe, co zapewnia dużą elastyczność doboru paliwa, w tym również wariant mieszania go w dowolnych proporcjach.

Ładowność maszyny jest stosunkowo wysoka (411 kg) dzięki specjalnemu programowi redukcji wagi. Pozwala to także na szeroki zakres prędkości (od 55 do 145 węzłów). Deklarowany maksymalny zasięg wynosi z kolei 1239 km.

Od strony technicznej konstrukcja skrzydeł pozwala na zwiększoną stabilność lotu, komfort lotu w kabinie i polepszoną widoczność. Dwa zbiorniki paliwa zlokalizowane w pobliżu silników Rotax 912S3 o mocy 100 KM (73 kW) są w stanie zgromadzić 200 litrów paliwa, co przekłada się na 5 godzin nieprzerwanej pracy. Chowane podwozie pozwala z kolei uniknąć wystąpienia odbić, interferencji i innych przeszkód w pozyskiwaniu danych z zamontowanego na pokładzie sensora.

JK


«« powrót

Udostępnij:    

KOMENTARZE Komentarze są wyłącznie opiniami osób je zamieszczających i nie odzwierciedlają stanowiska redakcji Geoforum. Zabrania się zamieszczania linków i adresów stron internetowych, reklam oraz tekstów wulgarnych, oszczerczych, rasistowskich, szerzących nienawiść, zawierających groźby i innych, które mogą być sprzeczne z prawem. W przypadku niezachowania powyższych reguł oraz elementarnych zasad kultury wypowiedzi administrator zastrzega sobie prawo do kasowania całych wpisów. Użytkownik portalu Geoforum.pl ponosi wyłączną odpowiedzialność za zamieszczane przez siebie komentarze, w szczególności jest odpowiedzialny za ewentualne naruszenie praw lub dóbr osób trzecich oraz szkody wynikłe z tego tytułu.

ładowanie komentarzy



zobacz też:



wiadomości

słowo kluczowe
kategoria
rok
archiwum
Skanery laserowe pomagają kręcić "Grę o tron"
czy wiesz, że...
© 2023 - 2024 Geo-System Sp. z o.o.

O nas

Geoforum.pl jest portalem internetowym i obszernym kompendium wiedzy na tematy związane z geodezją, kartografią, katastrem, GIS-em, fotogrametrią i teledetekcją, nawigacją satelitarną itp.

Historia

Portal Geoforum.pl został uruchomiony przez redakcję miesięcznika GEODETA w 2005 r. i był prowadzony do 2023 r. przez Geodeta Sp. z o.o.
Od 2 maja 2023 roku serwis prowadzony jest przez Geo-System Sp. z o.o.

Reklama

Zapraszamy do kontaktu na adres
redakcji:

Kontakt

Redaktor prowadzący:
Damian Czekaj
Sekretarz redakcji:
Oliwia Horbaczewska
prześlij newsa

facebook twitter linkedIn Instagram RSS