|2020-02-24|
Sprzęt, Firma
Przychody Hexagonu lekko w górę
Szwedzka grupa Hexagon, do której należą takie marki jak Leica Geosystems, GeoMax czy Intergraph, podała swoje wyniki finansowe za cały 2019 rok.
Wartość sprzedaży netto sięgnęła 3,9 mld euro, co w porównaniu z rokiem 2018 oznacza wzrost o 2%. Zysk netto wyniósł z kolei 709 mln euro, a więc o około 30 mln euro mniej niż rok wcześniej.
W przypadku działu Geospatial Enterprise Solutions sprzedaż wyniosła 1,9 mld euro (wzrost o 114 mln euro) – aż 42% tej kwoty pochodzi ze sprzedaży rozwiązań dla geodezji. W podziale na rynki geograficzne największy udział ma EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka) oraz Ameryka – odpowiednio 42% i 41%. Za resztę (17%) odpowiada Azja. Średnia liczba pracowników zatrudnionych w tym dziale to 8,9 tys. (o pół tysiąca więcej niż rok wcześniej).
W komentarzu do raportu finansowego prezes Hexagonu Ola Rollen wyjaśnia, że spory wpływ na wyniki finansowe spółki miał obserwowany ostatnio malejący popyt na rynku chińskim. Z drugiej strony podkreśla, że zaprezentowane niedawno skanery Leica BLK2GO oraz BLK247 (fot.) powinny w najbliższych kwartałach stopniowo zwiększać wartość sprzedaży.
JK
|