wiadomościksięgarniaprenumeratareklamakontaktRODOpolityka prywatności
Najnowsze wydarzenia z dziedziny geodezji, nawigacji satelitarnej, GIS, katastru, teledetekcji, kartografii. Nowości rynkowe, technologiczne, prawne, wydawnicze. Konferencje, targi, administracja.
reklama
strona główna rss
PRENUMERATA TRADYCYJNAPRENUMERATA CYFROWA
film
Skaning ułatwi modernizację statku
blog
NAWI

NAWI
NIWELATORY

NIWELATORY
TACHIMETRY

TACHIMETRY
SKANOWANIE LASEROWE

SKANOWANIE LASEROWE
DRONY DLA GEODETY

DRONY DLA GEODETY
BENTLEY GEOMAGAZYN

BENTLEY GEOMAGAZYN


reklama
reklama

Wiadomości



|2019-02-21| Geodezja, GIS, Teledetekcja, Sprzęt, Firma

Dron senseFly bije rekordy lotów w mieście

Kanadyjska firma IN-FLIGHT Data przy użyciu maszyny marki senseFly ustanowiła trzy rekordy Guinessa dotyczące lotów dronem poza zasięgiem wzroku (BVLOS).


Dron senseFly bije rekordy lotów w mieście

Spółka ustanowiła następujące rekordy:

  • najdłuższy skumulowany lot zasilanego bateriami UAV poza zasięgiem wzroku (2723,04 km);
  • najdłuższy skumulowany lot w warunkach miejskich poza zasięgiem wzroku cywilnym dronem o wadze do 25 kg (414 km);
  • najdłuższy pojedynczy lot cywilnym dronem o wadze do 25 kg poza zasięgiem wzroku w warunkach miejskich (40 km).

Powyższe rekordy zostały ustanowione przy okazji nalotów realizowanych na zlecenie urzędu miasta Calgary na potrzeby budowy pierwszego nowego cmentarza w tej miejscowości od 1940 roku. W projekcie wykorzystano maszynę senseFly eBee Plus. Podczas lotu w trybie BVLOS maszyna znajdowała się średnio 2,54 km od operatora.

„To sukces zarówno dla naszej firmy, jak i całej branży UAV” – komentuje właściciel IN-FLIGHT Data Chris Healy. „Tym samym pokazaliśmy, że operacje BVLOS można prowadzić w środowisku miejskim, ale także, że jest to bezpieczny, wydajny i ekonomiczny sposób pozyskiwania danych, który ma szansę zrewolucjonizować wykorzystanie dronów zarówno w miastach, jak i na terenach wiejskich” – dodaje.

Źródło: senseFly, JK


«« powrót

dodaj komentarz

KOMENTARZE Komentarze są wyłącznie opiniami osób je zamieszczających i nie odzwierciedlają stanowiska redakcji Geoforum. Zabrania się zamieszczania linków i adresów stron internetowych, reklam oraz tekstów wulgarnych, oszczerczych, rasistowskich, szerzących nienawiść, zawierających groźby i innych, które mogą być sprzeczne z prawem. W przypadku niezachowania powyższych reguł oraz elementarnych zasad kultury wypowiedzi administrator zastrzega sobie prawo do kasowania całych wpisów. Użytkownik portalu Geoforum.pl ponosi wyłączną odpowiedzialność za zamieszczane przez siebie komentarze, w szczególności jest odpowiedzialny za ewentualne naruszenie praw lub dóbr osób trzecich oraz szkody wynikłe z tego tytułu.

komentarze news_pl
blebleble wystarczy wiedzieć jak zbudować na nich system akwizycji danych i jak go wykorzystać. Zdziwiłbyś się co można osiągnąć dysponując odpowiednią technologią. W przypadku inspekcji infrastruktury coraz więcej i więcej robót jest wykonywanych przy użyciu BSP.

Dronoidy biją rekordy. Faktycznie rewolucja... Już potrafią latać. Czekamy na dalszy rozwój jak zaczną być do czegoś przydatne.

A w Polsce... Pewnie u nas długo jeszcze lobby jednej z firm "załogowych" będzie kreować opinię wśród odbiorców że jedyną słuszną metodą są loty załogowe;) Na szczęście mamy przepisy regulujące BVLOS, może nie idealne ale to na pewno krok w dobry kierunku. A branża się rozwija, sensory coraz lepsze i lżejsze, platformy bardziej stabilne i dłużej latające. A co pokrzepiające polskie firmy też mają coraz ciekawsze oferty dostosowane do naszych przepisów jaki i do realiów cenowych (a nie francuskich czy amerykańskich). Czyli będzie tylko lepiej :) Ps. Szkoda że w artykule mało konkretów o efekcie końcowym poza "rekordami".

3 komentarze



zobacz też:



reklama
reklama





2009 created by BRTSOFT.com
© 2005-2019 Geodeta Sp. z o.o.
mapa stronyprenumeratareklamakontakt