wiadomościksięgarniaprenumeratareklamakontaktRODOpolityka prywatności
Najnowsze wydarzenia z dziedziny geodezji, nawigacji satelitarnej, GIS, katastru, teledetekcji, kartografii. Nowości rynkowe, technologiczne, prawne, wydawnicze. Konferencje, targi, administracja.
reklama
strona główna rss
PRENUMERATA TRADYCYJNAPRENUMERATA CYFROWA
Testy skanera SPL w Kopenhadze
blog
DRONY DLA GEODETY

DRONY DLA GEODETY
NAWI

NAWI
NIWELATORY

NIWELATORY
TACHIMETRY

TACHIMETRY
SKANOWANIE LASEROWE

SKANOWANIE LASEROWE
BENTLEY GEOMAGAZYN

BENTLEY GEOMAGAZYN


reklama
reklama
|2019-02-21| Geodezja, GIS, Teledetekcja, Sprzęt, Firma

Dron senseFly bije rekordy lotów w mieście

Kanadyjska firma IN-FLIGHT Data przy użyciu maszyny marki senseFly ustanowiła trzy rekordy Guinessa dotyczące lotów dronem poza zasięgiem wzroku (BVLOS).


Dron senseFly bije rekordy lotów w mieście

Spółka ustanowiła następujące rekordy:

  • najdłuższy skumulowany lot zasilanego bateriami UAV poza zasięgiem wzroku (2723,04 km);
  • najdłuższy skumulowany lot w warunkach miejskich poza zasięgiem wzroku cywilnym dronem o wadze do 25 kg (414 km);
  • najdłuższy pojedynczy lot cywilnym dronem o wadze do 25 kg poza zasięgiem wzroku w warunkach miejskich (40 km).

Powyższe rekordy zostały ustanowione przy okazji nalotów realizowanych na zlecenie urzędu miasta Calgary na potrzeby budowy pierwszego nowego cmentarza w tej miejscowości od 1940 roku. W projekcie wykorzystano maszynę senseFly eBee Plus. Podczas lotu w trybie BVLOS maszyna znajdowała się średnio 2,54 km od operatora.

„To sukces zarówno dla naszej firmy, jak i całej branży UAV” – komentuje właściciel IN-FLIGHT Data Chris Healy. „Tym samym pokazaliśmy, że operacje BVLOS można prowadzić w środowisku miejskim, ale także, że jest to bezpieczny, wydajny i ekonomiczny sposób pozyskiwania danych, który ma szansę zrewolucjonizować wykorzystanie dronów zarówno w miastach, jak i na terenach wiejskich” – dodaje.

Źródło: senseFly, JK


«« powrót

dodaj komentarz

KOMENTARZE Komentarze są wyłącznie opiniami osób je zamieszczających i nie odzwierciedlają stanowiska redakcji Geoforum. Zabrania się zamieszczania linków i adresów stron internetowych, reklam oraz tekstów wulgarnych, oszczerczych, rasistowskich, szerzących nienawiść, zawierających groźby i innych, które mogą być sprzeczne z prawem. W przypadku niezachowania powyższych reguł oraz elementarnych zasad kultury wypowiedzi administrator zastrzega sobie prawo do kasowania całych wpisów. Użytkownik portalu Geoforum.pl ponosi wyłączną odpowiedzialność za zamieszczane przez siebie komentarze, w szczególności jest odpowiedzialny za ewentualne naruszenie praw lub dóbr osób trzecich oraz szkody wynikłe z tego tytułu.

komentarze news_pl
blebleble wystarczy wiedzieć jak zbudować na nich system akwizycji danych i jak go wykorzystać. Zdziwiłbyś się co można osiągnąć dysponując odpowiednią technologią. W przypadku inspekcji infrastruktury coraz więcej i więcej robót jest wykonywanych przy użyciu BSP.

Dronoidy biją rekordy. Faktycznie rewolucja... Już potrafią latać. Czekamy na dalszy rozwój jak zaczną być do czegoś przydatne.

A w Polsce... Pewnie u nas długo jeszcze lobby jednej z firm "załogowych" będzie kreować opinię wśród odbiorców że jedyną słuszną metodą są loty załogowe;) Na szczęście mamy przepisy regulujące BVLOS, może nie idealne ale to na pewno krok w dobry kierunku. A branża się rozwija, sensory coraz lepsze i lżejsze, platformy bardziej stabilne i dłużej latające. A co pokrzepiające polskie firmy też mają coraz ciekawsze oferty dostosowane do naszych przepisów jaki i do realiów cenowych (a nie francuskich czy amerykańskich). Czyli będzie tylko lepiej :) Ps. Szkoda że w artykule mało konkretów o efekcie końcowym poza "rekordami".

3 komentarze



zobacz też:



reklama
reklama





© 2005-2019 Geodeta Sp. z o.o.
mapa stronyprenumeratareklamakontakt