|2015-02-19|
Software
Autodesk tworzy nowe możliwości pracy zespołowej w chmurze
Autodesk opracował A360 – pierwsze działające w chmurze narzędzie do pracy zespołowej. A360 Team likwiduje bariery i łączy zespoły, niezależnie od czasu i miejsca. Jednocześnie umożliwia zarządzanie danymi „w tle”, sprawiając, że proces ten jest praktycznie niezauważalny dla użytkowników.
Pomysł A360 oparto na trzech kluczowych założeniach: 1) Prostota: A360 ułatwia tworzenie zespołów oraz zarządzanie ich współpracą przy projektach. Jego członkowie mogą skupić się na realizacji kluczowych zadań, bez konieczności weryfikacji różnych formatów plików, wersji i lokalizacji językowej. Zespoły mają stały dostęp do aktualnych danych we właściwym formacie. 2) Łatwość użytkowania: zespół projektowy może skupić się nad wykonaniem zadania. A360 eliminuje żmudne czynności, takie jak utrzymanie zgodności wersji, które od teraz aktualizują się automatycznie. Ponadto usuwa niedogodności związane ze zmianą narzędzi, źródeł danych, platform, ekranów, itd. Współpraca odbywa się niezauważalnie. 3) Zintegrowana platforma: A360 pełni również rolę rozbudowywalnej platformy współpracującej z podmiotami zewnętrznymi, umożliwiającej tworzenie zintegrowanych aplikacji, podobnie jak w wypadku Fusion 360. Jego interfejs API pozwala na implementację narzędzi i treści projektowych użytkownika. A360 stawia projekt w centrum uwagi, niezależnie, czy staje się narzędziem komplementarnym do innych wykorzystywanych systemów, czy też pełni funkcję kompletnego narzędzia. Ułatwia to bieżące informowanie i angażowanie w proces projektowania i produkcji wszystkich członków zespołu oraz klientów.
Fusion 360 – narzędzie 3D CAD/CAM do tworzenia produktów w chmurze – to pierwsze rozwiązanie Autodesk zawierające A360. Od tego momentu Fusion 360 zawiera nowoczesne możliwości współpracy A360, działające jako wspólna przestrzeń dla pracy zespołowej. W tej nowoczesnej formule pracy tradycyjne zarządzanie danymi nie jest już potrzebne. Dzięki Fusion 360 zespoły mają dostęp do aktualnych danych projektowych, zyskując możliwość anulowania zmian w razie potrzeby. Wymiana projektów z osobami zaangażowanymi w proces tworzenia jest prosta i intuicyjna. Przełomowe w takim podejściu jest to, że projektanci mają teraz możliwość tworzenia podprojektów, a następnie – w razie potrzeby – ponownego ich włączenia do głównego projektu. Zapewnia to maksymalną elastyczność, która wcześniej nie była możliwa.
A360 Team, który miał swoją premierę w Ameryce Północnej we wrześniu 2014 roku, posiada już ponad 60 tys. użytkowników. Rozwiązanie umożliwia podgląd ponad 100 formatów plików projektowych 2D i 3D za pomocą przeglądarki, bez konieczności instalowania dodatków i wtyczek. Zaawansowana wyszukiwarka wykracza poza standardowe funkcje przeszukiwania tekstu i pozwala na lokalizację komponentów użytych w modelach, podzespołach i projektach. Jednocześnie aplikacja mobilna A360 pozwala na przeglądanie dużych modeli 2D i 3D, łatwe śledzenie zmian projektu oraz wirtualną współpracę z pozostałymi członkami zespołu – niemal nad wszelkimi danymi, w dowolnym miejscu, czasie oraz z dowolnego urządzenia.
Źródło: Autodesk
|