|2015-02-14|
Firma
Hexagon: 2014 udany, 2015 jeszcze lepszy
W 2014 roku szwedzka grupa Hexagon (do której należą takie marki, jak: Leica Geosystems, Intergraph, ERDAS czy GeoMax) zwiększyła swoje przychody o 6% w porównaniu z 2013 rokiem.
Wartość sprzedaży w ubiegłym roku sięgnęła 2,62 mld euro (2,43 mld euro w 2013 r.). W podziale na jednostki biznesowe 35% tej kwoty wygenerował dział Hexagon Geospatial, 32% – Hexagon Metrology, 15% – Intergraph PP&M, 13% – Intergraph SG&I oraz 5% – Hexagon Positioning.
W podziale na kategorie produktów najwięcej przychodów (23%) zapewniły rozwiązania dla geodezji. W Europie Zachodniej segment ten zanotował w zeszłym roku lekki wzrost sprzedaży. Lepiej było w Ameryce Północnej, rynku MEA oraz Azji – wyjątkiem były jednak Chiny, gdzie sprzedaż rozwiązań geodezyjnych spadła (podobnie jak w Ameryce Południowej).
Zysk netto Hexagonu wyniósł w zeszłym roku 406 mln euro. Dla porównania w 2013 r. było to o ponad 30 mln euro mniej.
W tym roku Hexagon planuje znacznie poprawić te wyniki. Spodziewa się przychodów na poziomie 3,5 mld euro. Liczy także na poprawę na rynku rozwiązań geoprzestrzennych – w zeszłym roku sprzedaż wzrosła tu o 4%, a w tym roku ma to być już 8%.
JK
|