Sprzęt wyróżnia przede wszystkim niewielka waga – poniżej 4 kg. Dzięki temu skaner może być integrowany nie tylko z wiatrakowcami czy lekkimi samolotami, ale także z dronami. – Przedstawiając VUX-1, jesteśmy pierwszym producentem oferującym LiDAR przeznaczony specjalnie dla fotogrametrycznych bezpilotowych maszyn latających. Przewidujemy ogromny wzrost zapotrzebowania na tego typu rozwiązania – powiedział prezes Riegla dr Johannes Riegl.
Pole widzenia skanera ma wynosić 300 stopni, a maksymalna częstotliwość lasera – 500 kHz. Dzięki rozbudowanej pamięci wewnętrznej (360 GB) VUX-1 będzie w stanie gromadzić dane nawet z kilkugodzinnych misji. Maksymalny pułap skanowania ma przekraczać tysiąc stóp (ok. 300 m). Więcej szczegółów dotyczących tego skanera mamy poznać podczas oficjalnej premiery, która nastąpi podczas Międzynarodowego Forum LiDAR-owego (ILMF, Denver, USA, 17-19 lutego).