Jerzy Królikowski
W oceanie czarnego PR-u
W sieci krąży mnóstwo negatywnych opinii pracowników o firmach geodezyjnych, jednak pracodawcy zdają się nimi nie przejmować. Tylko czy w ogóle można coś poradzić, gdy anonimowy internauta wylewa kubeł pomyj? Owszem!
|
Szefowie firm geodezyjnych od dawna narzekają na trudności ze znalezieniem wysoko wykwalifikowanych pracowników. Gdyby jednak śledzili, co byli pracownicy wypisują o nich w sieci, wielu z nich przestałoby się tym problemom dziwić. Wystarczy bowiem wystukać w Google’u nazwę jakiejś znanej firmy, by ukazały się dziesiątki negatywnych opinii, które każdego mogą skutecznie zniechęcić do wysłania CV. Oczywiście zdarzają się od tej niechlubnej reguły wyjątki.
Czy to oznacza, że zdecydowana większość przedsiębiorców geodezyjnych traktuje swoich pracowników jak tanią siłę roboczą, z którą można robić, co się tylko chce? Lektura komentarzy wskazuje, że w niektórych przypadkach rzeczywiście tak bywa, choć nie brak również podejrzanego anonimowego hejtu. Niewątpliwie też w internecie z zasady dominują krytyczne oceny. Niezależnie od przyczyn negatywnych opinii warto je na bieżąco śledzić oraz aktywnie reagować. Trzeba jednak robić to umiejętnie, by nie trafić z deszczu pod rynnę.
• Z ręką na pulsie
Podstawą jest systematyczne śledzenie pojawiających się w internecie opinii o swojej firmie. Wbrew pozorom nie jest to ani trudne, ani czasochłonne. Bez wątpienia największym repozytorium komentarzy o geodezyjnych pracodawcach jest serwis GoWork.pl, który miesięcznie odwiedza ponad 4 mln użytkowników (dane wg rankingu Mediapanel). Zapewne trafimy do niego, gdy w Google’u wpiszemy nazwę firmy oraz słowo „opinie”. Z reguły większe przedsiębiorstwa z naszej branży mają tu po kilkadziesiąt ocen i komentarzy. Niestety, przeważają te bardzo krytyczne, do tego pełne negatywnych emocji. Ich treścią zajmiemy się w dalszej części artykułu, w tym miejscu wystarczy powiedzieć, że firmy geodezyjne z reguły nie uzyskują średniej oceny wyższej niż 2,5 w pięciostopniowej skali!
Co ważne, by dodać opinię na GoWork.pl, nie trzeba się rejestrować, podawać imienia i nazwiska czy w jakikolwiek sposób udowadniać związku z ocenianą firmą...
Pełna treść artykułu w sierpniowym wydaniu miesięcznika GEODETA
powrót
|