Ciekawe Tematyarchiwum Geodetywiadomościnewsletterkontaktreklama
Najnowsze wydarzenia z dziedziny geodezji, nawigacji satelitarnej, GIS, katastru, teledetekcji, kartografii. Nowości rynkowe, technologiczne, prawne, wydawnicze. Konferencje, targi, administracja.
blog

Archiwum GEODETY


Internetowe Archiwum GEODETY jest ogólnodostępne i zawiera:
• wszystkie artykuły zamieszczone w miesięczniku GEODETA w latach 1995–2023 w postaci osobnych plików PDF;
• wszystkie wydania miesięcznika GEODETA z lat 1995–2023 w postaci plików PDF.
Pliki można ściągać do wykorzystania na własne potrzeby. Copyright GEODETA Sp. z o.o. i następcy prawni. Wszystkie prawa zastrzeżone łącznie z tłumaczeniami na języki obce.

W przypadku problemów z dostępem do internetowego Archiwum GEODETY prosimy o kontakt mailowy (geoforum@geoforum.pl)


1995199619971998199920002001
2002200320042005200620072008
2009201020112012201320142015
2016201720182019202020212022
2023
| Maj 2020, Nr 5 (300) |


• PODGiK-i, duże firmy i uczelnie w czasach koronawirusa • Osnowa geodezyjna po nowemu, czyli wirtualne przeniesienia współrzędnych • Rozdziobią nas roboty? Autonomiczna platforma krocząca Spot z możliwością integracji z instrumentami pomiarowymi • Sposób na zapadliska – nowa metoda wczesnego ostrzegania • ...

powrót

Anna Wardziak

Student na odległość

Pandemia COVID-19 a kształcenie geodetów na wyższych uczelniach. Na czas zawieszenia zajęć dydaktycznych uczelnie wprowadziły rozwiązania w zakresie kształcenia zdalnego, ale nie tylko. Najważniejsze jest zachowanie ciągłości nauki, aby studenci mog­li zdobyć zaliczenia, a co za tym idzie – podejść do egzaminów.

Pierwsza zdalna obrona pracy inżynierskiej na Wydziale Geodezji Górniczej i Inżynierii Środowiska AGH. Poprowadził ją prodziekan ds. kształcenia dr hab. inż. Paweł Hanus
Pierwsza zdalna obrona pracy inżynierskiej na Wydziale Geodezji Górniczej i Inżynierii Środowiska AGH. Poprowadził ją prodziekan ds. kształcenia dr hab. inż. Paweł Hanus
Zdalne nauczanie każda uczelnia realizuje inaczej, posługując się albo znaną w środowisku akademickim platformą Moodle, albo narzędziami Microsoftu, albo systemami autorskimi. Na Wydziale Inżynierii Lądowej i Geodezji Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie wykorzystuje się: Microsoft Teams,
Cisco Webex oraz wewnętrzny system e-learning WAT. Materiały do wykładów przygotowywane są w formie elektronicznej i umieszczane na stronie wydziału (Centrum plików) lub bezpośrednio przesyłane do studentów na adresy poczty przydzielone na serwerze WAT.

Na Wydziale Geodezji i Kartografii Politechniki Warszawskiej popularne są Ms Teams i Moodle. – Oczywiście nauczyciele mogą korzystać też z innych rozwiązań dostępnych na rynku, ale te dwie platformy są u nas standardem – wyjaśnia prorektor ds. studenckich dr hab. inż. Janusz Walo. Na Wydziale Geodezji Górniczej i Inżynierii Środowiska krakowskiej AGH jest podobnie, ale z preferencją dla
Moodle, w ramach której można korzys­tać z narzędzia clickmeeting.

Z kolei Politechnika Gdańska dysponuje własną platformą eNauczanie w ramach systemu MojaPG prowadzoną przez Centrum Usług Informatycznych uczelni. – Nauczyciel może korzystać z potencjału eNauczania lub innych narzędzi – zaznacza dr inż. Jakub Szulwic, prodziekan ds. rozwoju Wydziału Inżynierii Lądowej i Środowiska, przekonując równocześnie, że zasoby udostępniane w uczelnianej sieci są znacznie bezpieczniejsze.

Niezależnie zatem od metody studenci bez problemu mogą uczestniczyć w wirtualnych wykładach, ćwiczeniach i pobierać dodatkowe materiały w formie skryptów czy instrukcji do zadań.

• Droga do zdalnego nauczania

Chociaż e-learning nie jest dla polskich uczelni nowością, z pewnością nie każdy wykładowca czy student miał z nim wcześniej styczność. Sytuacja wymusiła jednak błyskawiczne działania po obu stronach.
– Prace przygotowawcze do zdalnego kształcenia trwały od momentu, gdy zajęcia zostały zawieszone. Opracowaliśmy dla nauczycieli akademickich i studentów instrukcje do platform Moodle i Microsoft Teams – tłumaczy dr inż. Marek Ogryzek, prodziekan koordynujący wdrożenie systemu e-learningu na Wydziale Geoinżynierii Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie. – Na Youtube stworzyłem kanał, na którym udostępniam filmiki instruktażowe. Powstała również wersja w języku angielskim dla studentów z programu ERASMUS. Dodatkowym rozwiązaniem jest karta ewidencjonowania pracy zdalnej – wyjaśnia. Dzięki studentom i części nauczycieli akademickich udało się...

Pełna treść artykułu w majowym wydaniu miesięcznika GEODETA

powrót

KOMENTARZE Komentarze są wyłącznie opiniami osób je zamieszczających i nie odzwierciedlają stanowiska redakcji Geoforum. Zabrania się zamieszczania linków i adresów stron internetowych, reklam oraz tekstów wulgarnych, oszczerczych, rasistowskich, szerzących nienawiść, zawierających groźby i innych, które mogą być sprzeczne z prawem. W przypadku niezachowania powyższych reguł oraz elementarnych zasad kultury wypowiedzi administrator zastrzega sobie prawo do kasowania całych wpisów. Użytkownik portalu Geoforum.pl ponosi wyłączną odpowiedzialność za zamieszczane przez siebie komentarze, w szczególności jest odpowiedzialny za ewentualne naruszenie praw lub dóbr osób trzecich oraz szkody wynikłe z tego tytułu.

ładowanie komentarzy

Raczki Elbląskie w chmurze punktów
czy wiesz, że...
© 2023 - 2024 Geo-System Sp. z o.o.

O nas

Geoforum.pl jest portalem internetowym i obszernym kompendium wiedzy na tematy związane z geodezją, kartografią, katastrem, GIS-em, fotogrametrią i teledetekcją, nawigacją satelitarną itp.

Historia

Portal Geoforum.pl został uruchomiony przez redakcję miesięcznika GEODETA w 2005 r. i był prowadzony do 2023 r. przez Geodeta Sp. z o.o.
Od 2 maja 2023 roku serwis prowadzony jest przez Geo-System Sp. z o.o.

Reklama

Zapraszamy do kontaktu na adres
redakcji:

Kontakt

Redaktor prowadzący:
Damian Czekaj
Sekretarz redakcji:
Oliwia Horbaczewska
prześlij newsa

facebook twitter linkedIn Instagram RSS