wiadomościksięgarniaMiesięcznik GEODETAreklamakontaktRODOpolityka prywatnościnewsletter
Najnowsze wydarzenia z dziedziny geodezji, nawigacji satelitarnej, GIS, katastru, teledetekcji, kartografii. Nowości rynkowe, technologiczne, prawne, wydawnicze. Konferencje, targi, administracja.
blog

Archiwum GEODETY


Regulamin internetowego Archiwum GEODETY


1995199619971998199920002001
2002200320042005200620072008
2009201020112012201320142015
201620172018201920202021
| Maj 2016, Nr 5 (252) |


• Pora na drona? Czy w geodezji zakup bezzałogowca to inwestycja, która ma szansę się zwrócić? • Drony aktualizują PZGiK • Miasta na zdjęciach lotniczych sprzed lat – podróż sentymentalna, ale też narzędzie dla starostów • Odyseja 2025, czyli program realizacji zadań w dziedzinie geodezji i kartografii na lata 2016-25 ...

powrót

Małgorzata Kwiecińska

Coaching indywidualny i zespołowy

Formy wspierania rozwoju zawodowego. Część 3. Jak wiemy już z poprzednich artykułów, ale także często z włas­nej praktyki, ciągły rozwój i aktualizacja kompetencji zarówno technicznych, jak i psychospołecznych jest obecnie nieodzowną częś­cią aktywności zawodowej. Dotyczy to jednostek, które – by się wyróżnić – prezentować muszą coraz szerszy wachlarz różnego rodzaju zasobów, ale też firm jako całości. Organizacja, która nie ewoluuje lub nie potrafi zakomunikować otoczeniu zachodzących w niej zmian, przestaje się bowiem liczyć w nowoczes­nej gos­podarce.

Warto więc dołożyć starań, by ten nieunikniony proces zmian był procesem świadomym, zorganizowanym i kontrolowanym. W wielu przypadkach rozwój w pożądanym kierunku zapewnią nam omówione w poprzednim artykule szkolenia i warsztaty umiejętności miękkich (GEODETA 4/2016). Bywają jednak sytuacje, w których takie rozwiązanie, zastosowane w oderwaniu od kompleksowych oddziaływań, może się okazać nieefektywne bądź niewystarczające. Oczywiście właściwie przeprowadzona przez usługodawcę analiza potrzeb klienta powinna zapobiegać jego nietrafionym inwestycjom wynikającym z błędnej diagnozy problematycznego obszaru. W praktyce jednak nie wszystkie organizacje zajmujące się wspieraniem rozwoju zawodowego przykładają do tego elementu wystarczającą wagę, dlatego podstawowa wiedza o tym, jakie rozwiązania będą adekwatne w kontekś­cie określonych trudności, okazuje się dla klienta bardzo przydatna, eliminując niepotrzebne koszty.

• Dla kogo coaching?

Metodą, po którą warto sięg­nąć, gdy potrzeby rozwojowe nie dotyczą stricte obszaru umiejętności, jest wspomniany już coa­ching, zyskujący coraz większą popularność w Polsce i na świecie jako jedno z podstawowych narzędzi nowoczesnego zarządzania. Okazuje się on najbardziej skuteczny w przypadku, gdy problem stanowi raczej aplikacja określonej wiedzy czy strategii działania niż jej nieznajomość, ponieważ koncentruje się na przezwyciężaniu ograniczeń osobistych (jak nis­ka motywacja czy brak poczucia spójnoś­ci z podjętą rolą) lub interpersonalnych (na przykład, gdy w zespole pojawia się konflikt uniemożliwiający produktywną pracę). Forma coachingowa pozwala na zastosowanie indywidualnego i niestandardowego rozwiązania opartego na pracy z wewnętrznymi poziomami funkcjonowania. Ma za zadanie wesprzeć nas w realizacji bieżących zadań oraz organizacji czasu. W jaki sposób się to odbywa?...

Pełna treść artykułu w majowym wydaniu miesięcznika GEODETA

powrót

dodaj komentarz

KOMENTARZE Komentarze są wyłącznie opiniami osób je zamieszczających i nie odzwierciedlają stanowiska redakcji Geoforum. Zabrania się zamieszczania linków i adresów stron internetowych, reklam oraz tekstów wulgarnych, oszczerczych, rasistowskich, szerzących nienawiść, zawierających groźby i innych, które mogą być sprzeczne z prawem. W przypadku niezachowania powyższych reguł oraz elementarnych zasad kultury wypowiedzi administrator zastrzega sobie prawo do kasowania całych wpisów. Użytkownik portalu Geoforum.pl ponosi wyłączną odpowiedzialność za zamieszczane przez siebie komentarze, w szczególności jest odpowiedzialny za ewentualne naruszenie praw lub dóbr osób trzecich oraz szkody wynikłe z tego tytułu.

komentarze edition_article


Wyprawa BARI 1976
czy wiesz, że...
© 2005-2021 Geodeta Sp. z o.o.
created by BRTSOFT

O nas

  • Właścicielem portalu Geoforum.pl jest Geodeta Sp. z o.o., wydawca miesięcznika GEODETA oraz serwisu egeodeta24.pl
  • Geoforum.pl jest portalem internetowym i obszernym kompendium wiedzy na tematy związane z geodezją, kartografią, katastrem, GIS-em, fotogrametrią i teledetekcją, nawigacją satelitarną itp. Od 2005 roku na bieżąco dostarcza informacji z powyższych dziedzin i umożliwia ich komentowanie.
  • GEODETA (Magazyn Geoinformacyjny) ukazuje się od czerwca 1995 roku i jest największym oraz najbardziej popularnym polskim miesięcznikiem prezentującym aktualne zagadnienia z zakresu: geodezji, kartografii, katastru, GIS-u, fotogrametrii i teledetekcji, nawigacji satelitarnej itp.
  • GEODETA cyfrowy to elektroniczna wersja tradycyjnego wydania miesięcznika. W serwisie egeodeta24.pl można zamawiać zarówno prenumeratę, jak i pojedynczne wydania

Zespół redakcyjny

  • Katarzyna Pakuła-Kwiecińska (redaktor naczelny)
  • Anna Wardziak (sekretarz redakcji)
  • Jerzy Przywara
  • Jerzy Królikowski (redaktor prowadzący Geoforum.pl)
  • Damian Czekaj
  • Bogdan Grzechnik

Kontakt

Geodeta Sp. z o.o.
02-541 Warszawa,
ul. Narbutta 40/20
tel. (22) 849-41-63, 646-87-44
redakcja@geoforum.pl
prześlij newsa

Prenumerata
prenumerata@geoforum.pl
egeodeta24@geoforum.pl
Reklama
k.kwiecinska@geoforum.pl

facebook twitter linkedIn Instagram RSS