wiadomościksięgarniaMiesięcznik GEODETAreklamakontaktRODOpolityka prywatnościnewsletter
Najnowsze wydarzenia z dziedziny geodezji, nawigacji satelitarnej, GIS, katastru, teledetekcji, kartografii. Nowości rynkowe, technologiczne, prawne, wydawnicze. Konferencje, targi, administracja.
blog

Archiwum GEODETY


Regulamin internetowego Archiwum GEODETY


1995199619971998199920002001
2002200320042005200620072008
2009201020112012201320142015
201620172018201920202021
| Luty 2016, Nr 2 (249) |


• Jak poruszyć sieć? Czyli dlaczego geodeci powinni być aktywni w mediach społecznościowych • O upowszechnianiu kartograficznego dziedzictwa stolicy rozmawiamy z dr. Pawłem Weszpińskim • Sentinel-2A – dane i jak z nich skorzystać? • Czego od was chcemy? O geodezji z punktu widzenia inwestora i właściciela nieruchomości ...

powrót

Jerzy Królikowski

Jak poruszyć sieć?

Choć już od dobrej dekady mówi się, że funkcjonujemy w internecie 2.0 (a więc współtworzonym przez samych internautów), krajowa branża geodezyjna i kartograficzna zdaje się tego nie dostrzegać. Czy coś na tym traci?

O co chodzi z tą siecią 2.0? W dużym skrócie zmiana polega na tym, że aktywność w sieci zamiast na statycznych stronach internetowych koncentruje się w szeroko rozumianych mediach społecznościowych: na blogach, forach czy portalach typu Facebook, Google+, You­Tube czy Twitter. – Ale czy to nie infantylna zabawa i marnowanie czasu? W tego typu serwisach dominują przecież plotki, niska rozrywka i polityczne połajanki. Gdzie tu miejsce na geodezję? – zapyta niejeden geodeta. Za odpowiedź niech posłużą liczby. Jak wynika z najnowszego badania krajowego internetu Megapanel, w listopadzie 2015 r. z Facebooka korzystało blisko 80% internautów, z YouTube’a – ponad 75%, z Google+ – niemal 40%, a z Twittera – ponad 15%. I – co ważne – liczby te systematycznie rosną. Tylko w ciągu roku grono użytkowników tego pierwszego portalu wzrosło w Polsce o 2,5 mln. Czy to się więc podoba, czy nie, Polacy coraz więcej czasu spędzają w internecie 2.0 – tu nie tylko plotkują i dyskutują o polityce, ale także podejmują decyzje, gdzie wydać pieniądze. Firma może więc albo podążać za tym trendem, albo liczyć (naiwnie), że klienci będą fascynować się ich statycznymi witrynami.

A jak to wygląda w przypadku szeroko rozumianej branży geodezyjnej? Z jednej strony zdecydowana większość firm wciąż tkwi w internecie 1.0. Co ciekawe, dotyczy to przede wszystkim tych najmniejszych oraz największych. Ale z drugiej strony, liczba przedsiębiorstw geodezyjnych decydujących się na debiut w mediach społecznościowych szybko rośnie. Podejmowane przez nie próby są wprawdzie często nieco nieudolne, ale nie brak też podmiotów, które czują się w tym jak ryba w wodzie.

• Lans, dyskusja, zysk

Po co w ogóle angażować się w media społecznościowe? Czy daje to jakiekolwiek korzyści? Zapytaliśmy o to tych, którzy mają już spore doświadczenie. Większość naszych rozmówców szczerze przyznała, że aktywność ich firmy w serwisach społecznościowych nie przekłada się bezpośrednio na zwiększone przychody. Obecność w tym medium ma jednak spore znaczenie. – Dla nas to przede wszystkim sposób budowania wizerunku – mówi Łukasz Filipowski, prezes poznańskiej firmy Kadex Geodezja Polska. – Dzięki naszemu blogowi poświęconemu skanowaniu laserowemu pokazujemy, że mamy w tego typu pomiarach spore doświadczenie, że nie jesteśmy amatorami, którzy dopiero co kupili skaner i jeszcze za bardzo nie wiedzą, jak z niego korzystać. Dziennie stronę odwiedza po kilkadziesiąt osób, co przekłada się również na dodatkowych gości na naszej głównej witrynie. Tę odwiedza ponad sto osób dziennie, co jak na firmę geodezyjną jest bardzo dobrym wynikiem – chwali się Łukasz Filipowski...

Pełna treść artykułu w lutowym wydaniu GEODETY

powrót

dodaj komentarz

KOMENTARZE Komentarze są wyłącznie opiniami osób je zamieszczających i nie odzwierciedlają stanowiska redakcji Geoforum. Zabrania się zamieszczania linków i adresów stron internetowych, reklam oraz tekstów wulgarnych, oszczerczych, rasistowskich, szerzących nienawiść, zawierających groźby i innych, które mogą być sprzeczne z prawem. W przypadku niezachowania powyższych reguł oraz elementarnych zasad kultury wypowiedzi administrator zastrzega sobie prawo do kasowania całych wpisów. Użytkownik portalu Geoforum.pl ponosi wyłączną odpowiedzialność za zamieszczane przez siebie komentarze, w szczególności jest odpowiedzialny za ewentualne naruszenie praw lub dóbr osób trzecich oraz szkody wynikłe z tego tytułu.

komentarze edition_article


Pożar w Wólce Kosowskiej okiem satelity
czy wiesz, że...
© 2005-2021 Geodeta Sp. z o.o.
created by BRTSOFT

O nas

  • Właścicielem portalu Geoforum.pl jest Geodeta Sp. z o.o., wydawca miesięcznika GEODETA oraz serwisu egeodeta24.pl
  • Geoforum.pl jest portalem internetowym i obszernym kompendium wiedzy na tematy związane z geodezją, kartografią, katastrem, GIS-em, fotogrametrią i teledetekcją, nawigacją satelitarną itp. Od 2005 roku na bieżąco dostarcza informacji z powyższych dziedzin i umożliwia ich komentowanie.
  • GEODETA (Magazyn Geoinformacyjny) ukazuje się od czerwca 1995 roku i jest największym oraz najbardziej popularnym polskim miesięcznikiem prezentującym aktualne zagadnienia z zakresu: geodezji, kartografii, katastru, GIS-u, fotogrametrii i teledetekcji, nawigacji satelitarnej itp.
  • GEODETA cyfrowy to elektroniczna wersja tradycyjnego wydania miesięcznika. W serwisie egeodeta24.pl można zamawiać zarówno prenumeratę, jak i pojedynczne wydania

Zespół redakcyjny

  • Katarzyna Pakuła-Kwiecińska (redaktor naczelny)
  • Anna Wardziak (sekretarz redakcji)
  • Jerzy Przywara
  • Jerzy Królikowski (redaktor prowadzący Geoforum.pl)
  • Damian Czekaj
  • Bogdan Grzechnik

Kontakt

Geodeta Sp. z o.o.
02-541 Warszawa,
ul. Narbutta 40/20
tel. (22) 849-41-63, 646-87-44
redakcja@geoforum.pl
prześlij newsa

Prenumerata
prenumerata@geoforum.pl
egeodeta24@geoforum.pl
Reklama
k.kwiecinska@geoforum.pl

facebook twitter linkedIn Instagram RSS