Ciekawe Tematyarchiwum Geodetywiadomościnewsletterkontaktreklama
Najnowsze wydarzenia z dziedziny geodezji, nawigacji satelitarnej, GIS, katastru, teledetekcji, kartografii. Nowości rynkowe, technologiczne, prawne, wydawnicze. Konferencje, targi, administracja.

Archiwum GEODETY


Internetowe Archiwum GEODETY jest ogólnodostępne i zawiera:
• wszystkie artykuły zamieszczone w miesięczniku GEODETA w latach 1995–2023 w postaci osobnych plików PDF;
• wszystkie wydania miesięcznika GEODETA z lat 1995–2023 w postaci plików PDF.
Pliki można ściągać do wykorzystania na własne potrzeby. Copyright GEODETA Sp. z o.o. i następcy prawni. Wszystkie prawa zastrzeżone łącznie z tłumaczeniami na języki obce.

W przypadku problemów z dostępem do internetowego Archiwum GEODETY prosimy o kontakt mailowy (geoforum@geoforum.pl)


1995199619971998199920002001
2002200320042005200620072008
2009201020112012201320142015
2016201720182019202020212022
2023
| Luty 2013, Nr 2 (213) |


• Wybij się w sieci, czyli jak wypromować stronę WWW własnej firmy w internecie • Dr Waldemar Izdebski opowiada, jak informatyzuje geodezję • O gleboznawczej klasyfikacji gruntów rozmawiamy z autorami nowego rozporządzenia • W rytm standardów – wysłuchaliśmy tych, którzy skutki rozporzadzenia o standardach codziennie ...

powrót

Jerzy Królikowski

Wybij się w sieci

Po wpisaniu w wyszukiwarce Google hasła „geodeta Warszawa” internauta otrzymuje aż 657 tys. wyników! Dobitnie pokazuje to, że choć zrobienie strony internetowej może być banalnie proste, to jej skuteczne wypromowanie jest już wyższą szkołą jazdy. Jak skutecznie zaistnieć w sieci?

Najpierw trzeba zacząć od opracowania witryny internetowej. Choć wydaje się to „oczywistą oczywistością”, praktyka pokazuje, że wiele małych firm geodezyjnych wciąż nie posiada własnego miejsca w sieci bądź ogranicza się do wizytówki w katalogach firm (więcej o ich skuteczności w dalszej części artykułu). A stworzenie prostej firmowej strony to kwestia kilku godzin i wydatku rzędu kilkudziesięciu złotych (bardziej oszczędni mogą to zrobić za darmo). O tym, jak powinna wyglądać witryna internetowa firmy geodezyjnej, pisaliśmy już na łamach GEODETY dwukrotnie (8/2009 oraz 8/2011). Ale jeśli mamy już własną stronę, to jak zaistnieć z nią w coraz gęstszej internetowej dżungli?

Odpowiedzi na to pytanie jest wiele, ale – czy tego chcemy, czy nie – wszystkie koncentrują się wokół jednego słowa – Google. Badanie „Megapanel” z listopada 2012 roku pokazuje, że z wyszukiwarki Google korzysta 89% polskich internautów, czyli 17,2 mln osób. Z dużym prawdopodobieństwem można więc założyć, że jeżeli przeciętny Kowalski szuka geodety, to zrobi to przez Goog­le?’a. Wysoka pozycja w tej wyszukiwarce jest więc bardzo ważna. Szkopuł w tym, że nikt dokładnie nie wie, jakimi kryteriami (łącznie jest ich ponoć ponad 200) kieruje się ta korporacja, pozycjonując poszczególne strony. Ale nawet jeśli jakieś uda się odgadnąć, to często są one zmieniane. Pewne podstawowe reguły pozostają jednak niezmienne.

Najważniejsze to dobrze zaprojektować stronę internetową, czyli wykorzystać techniki jej optymalizacji pod kątem wyszukiwarki (tzw. SEO – Search Engine Optimalization). Pierwszym krokiem jest wytypowanie kilkunastu słów i fraz, po wpisaniu których internauta miałby trafić na naszą witrynę. W przypadku geodezji z pewnością powinny być to miejscowości, na terenie których działa firma, a także kategorie usług, które wykonuje.

Jeśli mamy już słowa kluczowe, to trzeba je umieścić w odpowiednich miejscach – w adresie URL, w metadanych (tag „keywords”), w tytule, w linkach czy we fragmentach tekstu pisanych pogrubieniem lub/i większą czcionką.
Jak to powinno wyglądać w praktyce? Np. jeśli mamy firmę geodezyjną działającą w Kutnie, dobrze byłoby mieć adres np. www.geodetakutno.pl (co ciekawe, adres ten wciąż pozostaje wolny). Z kolei podstrona poświęcona podziałom geodezyjnym powinna nazywać się np. geodetakutno.pl/podzialy. Dużo więcej słów kluczowych możemy wpisać w tytule strony. Wielu geodetów umieszcza tam np. wszystkie elementy swojej oferty czy kilkanaście miejscowości, w których działają. Co prawda, internauta i tak tego nie przeczyta, ale skanujący stronę bot Google’a, owszem...

Pełna treść artykułu w lutowym wydaniu GEODETY

powrót

KOMENTARZE Komentarze są wyłącznie opiniami osób je zamieszczających i nie odzwierciedlają stanowiska redakcji Geoforum. Zabrania się zamieszczania linków i adresów stron internetowych, reklam oraz tekstów wulgarnych, oszczerczych, rasistowskich, szerzących nienawiść, zawierających groźby i innych, które mogą być sprzeczne z prawem. W przypadku niezachowania powyższych reguł oraz elementarnych zasad kultury wypowiedzi administrator zastrzega sobie prawo do kasowania całych wpisów. Użytkownik portalu Geoforum.pl ponosi wyłączną odpowiedzialność za zamieszczane przez siebie komentarze, w szczególności jest odpowiedzialny za ewentualne naruszenie praw lub dóbr osób trzecich oraz szkody wynikłe z tego tytułu.

ładowanie komentarzy

GEODETA testuje: ContextCapture
play thumbnail
czy wiesz, że...
© 2023 - 2024 Geo-System Sp. z o.o.

O nas

Geoforum.pl jest portalem internetowym i obszernym kompendium wiedzy na tematy związane z geodezją, kartografią, katastrem, GIS-em, fotogrametrią i teledetekcją, nawigacją satelitarną itp.

Historia

Portal Geoforum.pl został uruchomiony przez redakcję miesięcznika GEODETA w 2005 r. i był prowadzony do 2023 r. przez Geodeta Sp. z o.o.
Od 2 maja 2023 roku serwis prowadzony jest przez Geo-System Sp. z o.o.

Reklama

Zapraszamy do kontaktu na adres
redakcji:

Kontakt

Redaktor prowadzący:
Damian Czekaj
Sekretarz redakcji:
Oliwia Horbaczewska
[email]
prześlij newsa

facebook twitter linkedIn Instagram RSS

RODO
polityka prywatności
mapa strony
kontakt
reklama