Ciekawe Tematyarchiwum Geodetywiadomościnewsletterkontaktreklama
Najnowsze wydarzenia z dziedziny geodezji, nawigacji satelitarnej, GIS, katastru, teledetekcji, kartografii. Nowości rynkowe, technologiczne, prawne, wydawnicze. Konferencje, targi, administracja.
blog

Archiwum GEODETY


Internetowe Archiwum GEODETY jest ogólnodostępne i zawiera:
• wszystkie artykuły zamieszczone w miesięczniku GEODETA w latach 1995–2023 w postaci osobnych plików PDF;
• wszystkie wydania miesięcznika GEODETA z lat 1995–2023 w postaci plików PDF.
Pliki można ściągać do wykorzystania na własne potrzeby. Copyright GEODETA Sp. z o.o. i następcy prawni. Wszystkie prawa zastrzeżone łącznie z tłumaczeniami na języki obce.

W przypadku problemów z dostępem do internetowego Archiwum GEODETY prosimy o kontakt mailowy (geoforum@geoforum.pl)


1995199619971998199920002001
2002200320042005200620072008
2009201020112012201320142015
2016201720182019202020212022
2023
| Kwiecień 2012, Nr 4 (203) |


• Żelazny Most pod obserwacją – rozmowy ze specjalistami z KGHM • Planowana reforma GUM, czyli jak uciec z ogona Europy • Nowe standardy pomiarów geodezyjnych • Rozmowa z Krzysztofem Kubickim, polskim geodetą z Australii • Deregulacja w geodezji • Przegląd szkół ponadgimnazjalnych kształcących geodetów • O ...

powrót

Katarzyna Pakuła-Kwiecińska

Deregulacja

Cały problem deregulacji da się zamknąć w jednym pytaniu. Jakich usług i towarów chcemy: dobrych czy tanich? Jeśli ktoś chce nabyć coś dobrego i taniego jednocześnie, to niech zapomni albo idzie na posezonową wyprzedaż.

W medialnej dyskusji nad deregulacją najczęściej przytacza się kilka przykładowych zawodów, m.in. taksówkarza. Są być może ludzie, którzy chcą jeździć byle jakimi taksówkami z byle jakimi taksówkarzami. Ze mną jest inaczej. Ja bym chciała, żeby taksówkarz nie tylko sprawnie dowiózł mnie do celu (musi dobrze prowadzić i znać topografię miasta), ale był przy tym schludny, kulturalny i dyskretny. Samochód ma być czys­ty i wolny od dymu z papierosów. Najlepiej, jakby taksówkarze nosili uniformy, a wszystkie taksówki w mieście były w jednym kolorze. Jeszcze przed wejściem chcę wiedzieć, ile zapłacę za kilometr jazdy. Taksówkarz oszust powinien być karany utratą prawa wykonywania zawodu. Potrafię dokładnie opisać modelowego przedstawiciela tego zawodu, ponieważ wiele razy jeździłam z taksówkarzami chamskimi, nieznającymi ani miasta, ani zasad ruchu drogowego, w śmierdzących, zdezelowanych samochodach. Kiedyś za podróż z Dworca Centralnego na Ursynów (14 km) musiałam zapłacić taksówkarzowi tyle, ile za cztery bilety kolejowe z Warszawy do Ustronia i z powrotem (750 km). Dlatego chciałabym, żeby państwo (miasto?) zagwarantowało mi okreś­lony poziom tego typu usług. Może nie od razu ten najwyższy, ale w tym kierunku powinniśmy zmierzać. Na razie jednak mafia taksówkowa w Warszawie od 20 lat ma się dobrze, a rząd przez deregulację chce wpuś­cić do zawodu jeszcze więcej hołoty...

Pełna treść artykułu w kwietniowym wydaniu GEODETY

powrót

KOMENTARZE Komentarze są wyłącznie opiniami osób je zamieszczających i nie odzwierciedlają stanowiska redakcji Geoforum. Zabrania się zamieszczania linków i adresów stron internetowych, reklam oraz tekstów wulgarnych, oszczerczych, rasistowskich, szerzących nienawiść, zawierających groźby i innych, które mogą być sprzeczne z prawem. W przypadku niezachowania powyższych reguł oraz elementarnych zasad kultury wypowiedzi administrator zastrzega sobie prawo do kasowania całych wpisów. Użytkownik portalu Geoforum.pl ponosi wyłączną odpowiedzialność za zamieszczane przez siebie komentarze, w szczególności jest odpowiedzialny za ewentualne naruszenie praw lub dóbr osób trzecich oraz szkody wynikłe z tego tytułu.

ładowanie komentarzy

Studenci inwentaryzują budynek AGH
czy wiesz, że...
© 2023 - 2024 Geo-System Sp. z o.o.

O nas

Geoforum.pl jest portalem internetowym i obszernym kompendium wiedzy na tematy związane z geodezją, kartografią, katastrem, GIS-em, fotogrametrią i teledetekcją, nawigacją satelitarną itp.

Historia

Portal Geoforum.pl został uruchomiony przez redakcję miesięcznika GEODETA w 2005 r. i był prowadzony do 2023 r. przez Geodeta Sp. z o.o.
Od 2 maja 2023 roku serwis prowadzony jest przez Geo-System Sp. z o.o.

Reklama

Zapraszamy do kontaktu na adres
redakcji:

Kontakt

Redaktor prowadzący:
Damian Czekaj
Sekretarz redakcji:
Oliwia Horbaczewska
prześlij newsa

facebook twitter linkedIn Instagram RSS