wiadomościMiesięcznik GEODETAprenumeratareklamaksięgarniakontaktRODOpolityka prywatnościnewsletter
Najnowsze wydarzenia z dziedziny geodezji, nawigacji satelitarnej, GIS, katastru, teledetekcji, kartografii. Nowości rynkowe, technologiczne, prawne, wydawnicze. Konferencje, targi, administracja.
blog

Archiwum GEODETY


Regulamin internetowego Archiwum GEODETY


1995199619971998199920002001
2002200320042005200620072008
2009201020112012201320142015
201620172018201920202021
| Sierpień 2011, Nr 8 (195) |


• Polowanie na biegłego • Opracowania fotogrametryczne w zasobie • Nowa jakość, czyli jak poradzić sobie z odmową włączenia dokumentacji do zasobu • Wywiad z prof. Ireneuszem Winnickim, dziekanem Wydziału Inżynierii Lądowej i Geodezji WAT • Co mamy w sieci – ranking stron internetowych 43 firm geodezyjnych i ...

powrót

Barbara Stefańska

Co mamy w sieci?

Trudno dziś wyobrazić sobie firmę, której nie ma w internecie. Strona WWW to wizytówka przedsiębiorstwa przyciągająca lub odstraszająca potencjalnych klientów. Dlatego po dwóch latach od ostatniego zestawienia (GEODETA 8/2009) ponownie przyjrzeliśmy się witrynom firm z naszej branży.

Tym razem zwiększyliśmy liczbę ocenianych przedsiębiorstw z 34 do 43. Dodaliśmy głównie te o profilu GIS-owym, startujące ostatnio w dużych przetargach, w których liczba pracowników zatrudnionych na umowę o pracę przekracza 20 osób. W rankingu skupiliśmy się na firmach usługowych, pomijając dystrybutorów sprzętu oraz oprogramowania. Poziom okazał się bardzo zróżnicowany. Strony niektórych przedsiębiorstw wciąż wyglądają jak powieszona tablica z podstawowymi informacjami, inne z kolei zawierają pełne dane na temat usług i wykorzys­tywanych technologii oraz liczne multimedia. Pod lupę wzięliśmy 30 parametrów, które podzieliliśmy na pięć kategorii:
• Nawigacja/komunikacja/aktualność – dział aktualności oraz dostępne funkcje (mapa strony, wyszukiwarka itd.).
• Informacje o firmie – w tym podstawowe dane: formalnoprawne, teleadresowe, organizacyjne oraz oferowane usługi.
• Jak cię widzą – czas reakcji na nadesłany e-mail, fotogalerie/multimedia, wersje obcojęzyczne, slogan reklamowy.
• Grafika i język – projekt graficzny i poprawność językowa.
• Plusy i minusy – co nas zaskoczyło: pozytywnie lub negatywnie.
Parametry zostały odpowiednio wyważone; w niektórych z nich punktacja była zerojedynkowa, czyli przyznawaliś­my zero lub maksymalną liczbę punktów, w innych ocenialiś­my „od do”. Można było zdobyć maksymalnie 59 punktów (nie licząc plusów). W niektórych kategoriach, np. dane adresowe, struktura czy historia firmy, przyznawaliśmy punkty na podstawie tego, czy informacje są, czy ich nie ma, inne podlegały subiektywnej ocenie. Opracowany ranking daje orientacyjny obraz sytuacji. Nie braliśmy bowiem pod uwagę takich parametrów technicznych, jak np. pozycjonowanie czy szybkość serwerów...

Pełna treść artykułu w sierpniowym wydaniu GEODETY

powrót

dodaj komentarz

KOMENTARZE Komentarze są wyłącznie opiniami osób je zamieszczających i nie odzwierciedlają stanowiska redakcji Geoforum. Zabrania się zamieszczania linków i adresów stron internetowych, reklam oraz tekstów wulgarnych, oszczerczych, rasistowskich, szerzących nienawiść, zawierających groźby i innych, które mogą być sprzeczne z prawem. W przypadku niezachowania powyższych reguł oraz elementarnych zasad kultury wypowiedzi administrator zastrzega sobie prawo do kasowania całych wpisów. Użytkownik portalu Geoforum.pl ponosi wyłączną odpowiedzialność za zamieszczane przez siebie komentarze, w szczególności jest odpowiedzialny za ewentualne naruszenie praw lub dóbr osób trzecich oraz szkody wynikłe z tego tytułu.

komentarze edition_article

Geospatial Revolution, odc. 3
czy wiesz, że...
© 2005-2021 Geodeta Sp. z o.o.
created by BRTSOFT

O nas

  • Właścicielem portalu Geoforum.pl jest Geodeta Sp. z o.o., wydawca miesięcznika GEODETA oraz serwisu egeodeta24.pl
  • Geoforum.pl jest portalem internetowym i obszernym kompendium wiedzy na tematy związane z geodezją, kartografią, katastrem, GIS-em, fotogrametrią i teledetekcją, nawigacją satelitarną itp. Od 2005 roku na bieżąco dostarcza informacji z powyższych dziedzin i umożliwia ich komentowanie.
  • GEODETA (Magazyn Geoinformacyjny) ukazuje się od czerwca 1995 roku i jest największym oraz najbardziej popularnym polskim miesięcznikiem prezentującym aktualne zagadnienia z zakresu: geodezji, kartografii, katastru, GIS-u, fotogrametrii i teledetekcji, nawigacji satelitarnej itp.
  • GEODETA cyfrowy to elektroniczna wersja tradycyjnego wydania miesięcznika. W serwisie egeodeta24.pl można zamawiać zarówno prenumeratę, jak i pojedynczne wydania

Zespół redakcyjny

  • Katarzyna Pakuła-Kwiecińska (redaktor naczelny)
  • Anna Wardziak (sekretarz redakcji)
  • Jerzy Przywara
  • Jerzy Królikowski (redaktor prowadzący Geoforum.pl)
  • Damian Czekaj
  • Bogdan Grzechnik

Kontakt

Geodeta Sp. z o.o.
02-541 Warszawa,
ul. Narbutta 40/20
tel. (22) 849-41-63, 646-87-44
redakcja@geoforum.pl
prześlij newsa

Prenumerata
prenumerata@geoforum.pl
egeodeta24@geoforum.pl
Reklama
k.kwiecinska@geoforum.pl

facebook twitter linkedIn Instagram RSS