Ciekawe Tematyarchiwum Geodetywiadomościnewsletterkontaktreklama
Najnowsze wydarzenia z dziedziny geodezji, nawigacji satelitarnej, GIS, katastru, teledetekcji, kartografii. Nowości rynkowe, technologiczne, prawne, wydawnicze. Konferencje, targi, administracja.
blog

Archiwum GEODETY


Internetowe Archiwum GEODETY jest ogólnodostępne i zawiera:
• wszystkie artykuły zamieszczone w miesięczniku GEODETA w latach 1995–2023 w postaci osobnych plików PDF;
• wszystkie wydania miesięcznika GEODETA z lat 1995–2023 w postaci plików PDF.
Pliki można ściągać do wykorzystania na własne potrzeby. Copyright GEODETA Sp. z o.o. i następcy prawni. Wszystkie prawa zastrzeżone łącznie z tłumaczeniami na języki obce.

W przypadku problemów z dostępem do internetowego Archiwum GEODETY prosimy o kontakt mailowy (geoforum@geoforum.pl)


1995199619971998199920002001
2002200320042005200620072008
2009201020112012201320142015
2016201720182019202020212022
2023
| Lipiec 2011, Nr 7 (194) |


• Na pasie startowym - rozmowa z Jerzym Anasiewiczem o obsłudze inwestycji liniowych na warszawskim Okęciu • Pilotaż modernizacji ewidencji gruntów i budynków • Mobilna rewolucja - systemy skanowania i kartowania • Geodeta w świecie reklamy • Geodezyjne ślady solnego kataklizmu w Wapnie • Granice gruntów objętych ...

powrót

Barbara Stefańska

Geodeta w świecie reklamy

Gadżety, konferencje, publikacje, strony internetowe, komunikaty prasowe – sposobów na promocję jest mnóstwo. Wszystko zależy od tego, do kogo kierujemy swoją ofertę i co chcemy osiągnąć. A jak radzą sobie z tym małe i duże firmy geodezyjne?

Pozyskanie i satysfakcja klienta jest celem szeroko pojętych działań marketingowych, których elementem jest promocja polegająca na przekazywaniu informacji o firmie i tworzeniu jej pozytywnego wizerunku. Promocja może przybierać formę reklamy produktu, usługi czy marki. Kiedy konkurencja na rynku rośnie, figurowanie w różnego rodzaju katalogach firmowych i branżowych, zarówno papierowych, jak i internetowych (np. PKT czy Panorama Firm), nie wystarczy. Inwestowanie w działania zmierzające do utrzymania dotychczasowych i przyciągnięcia nowych klientów staje się coraz bardziej potrzebne.

Podstawową formą reklamy mniejszych firm są tablice informacyjne zawierające dane przedsiębiorstwa umieszczane obok siedziby, a nieraz także w okolicach ODGiK-ów. Sam wybór lokalizacji reklamy zewnętrznej w pobliżu ośrodka dokumentacji jest trafiony, ponieważ tamtędy przechodzą potencjalni klienci. Właściwym miejscem mogą być także np. okolice wydziałów architektury i planowania czy biur zajmujących się sprzedażą nieruchomości. Istotna jest również jakość wykonania tablicy, tak aby przyciągała wzrok i zachęcała do zapoznania się z ofertą firmy. Dlatego najlepiej zlecić jej wykonanie profesjonalistom. Poza tym nieraz przedsiębiorstwa wymalowują na służbowych samochodach dane kontaktowe, najczęściej numer telefonu lub/i adres strony internetowej. Okazuje się, że można pomysłowo zagos­podarować nie tylko boczne czy tylne drzwi pojazdu, ale i zderzak.
Popularnym i prostym sposobem na promocję są wszelkiego typu gadżety: długopisy, kalendarze, notesy, pendrive’y ze smyczami, kubki, koszulki itp. Rozdawanie takich podarunków służy zwiększeniu rozpoznawalności firmy, dlatego – co oczywiste, choć nie zawsze praktykowane – należy umieścić na nich w widocznym miejscu informacje o przedsiębiorstwie, a przynajmniej logo. Warto zwrócić uwagę na jakość rozdawanych masowo gadżetów. Niepiszący długopis czy kiepski pod względem graficznym kalendarz zamiast budować pozytywne skojarzenia z firmą, mogą szkodzić jej wizerunkowi. Wśród zalewu różnych typowych podarunków cenna jest pomysłowość – by czymś się wyróżniał, a jednocześnie był przydatny dla klienta...

Pełna treść wywiadu w lipcowym wydaniu GEODETY

powrót

dodaj komentarz

KOMENTARZE Komentarze są wyłącznie opiniami osób je zamieszczających i nie odzwierciedlają stanowiska redakcji Geoforum. Zabrania się zamieszczania linków i adresów stron internetowych, reklam oraz tekstów wulgarnych, oszczerczych, rasistowskich, szerzących nienawiść, zawierających groźby i innych, które mogą być sprzeczne z prawem. W przypadku niezachowania powyższych reguł oraz elementarnych zasad kultury wypowiedzi administrator zastrzega sobie prawo do kasowania całych wpisów. Użytkownik portalu Geoforum.pl ponosi wyłączną odpowiedzialność za zamieszczane przez siebie komentarze, w szczególności jest odpowiedzialny za ewentualne naruszenie praw lub dóbr osób trzecich oraz szkody wynikłe z tego tytułu.

ładowanie komentarzy

Geospatial Revolution, odc. 2
czy wiesz, że...
© 2023 - 2024 Geo-System Sp. z o.o.

O nas

Geoforum.pl jest portalem internetowym i obszernym kompendium wiedzy na tematy związane z geodezją, kartografią, katastrem, GIS-em, fotogrametrią i teledetekcją, nawigacją satelitarną itp.

Historia

Portal Geoforum.pl został uruchomiony przez redakcję miesięcznika GEODETA w 2005 r. i był prowadzony do 2023 r. przez Geodeta Sp. z o.o.
Od 2 maja 2023 roku serwis prowadzony jest przez Geo-System Sp. z o.o.

Reklama

Zapraszamy do kontaktu na adres
redakcji: geoforum@geoforum.pl

Kontakt

Redaktor prowadzący:
Damian Czekaj
Sekretarz redakcji:
Oliwia Horbaczewska
e-mail: geoforum@geoforum.pl
prześlij newsa

facebook twitter linkedIn Instagram RSS