Ciekawe Tematyarchiwum Geodetywiadomościnewsletterkontaktreklama
Najnowsze wydarzenia z dziedziny geodezji, nawigacji satelitarnej, GIS, katastru, teledetekcji, kartografii. Nowości rynkowe, technologiczne, prawne, wydawnicze. Konferencje, targi, administracja.
blog

Archiwum GEODETY


Internetowe Archiwum GEODETY jest ogólnodostępne i zawiera:
• wszystkie artykuły zamieszczone w miesięczniku GEODETA w latach 1995–2023 w postaci osobnych plików PDF;
• wszystkie wydania miesięcznika GEODETA z lat 1995–2023 w postaci plików PDF.
Pliki można ściągać do wykorzystania na własne potrzeby. Copyright GEODETA Sp. z o.o. i następcy prawni. Wszystkie prawa zastrzeżone łącznie z tłumaczeniami na języki obce.

W przypadku problemów z dostępem do internetowego Archiwum GEODETY prosimy o kontakt mailowy (geoforum@geoforum.pl)


1995199619971998199920002001
2002200320042005200620072008
2009201020112012201320142015
2016201720182019202020212022
2023
| Marzec 2009, Nr 3 (166) |


• Pale wagi państwowej na budowie Stadionu Narodowego • Monitoring wysokich budowli • ASG-EUPOS od strony użytkownika • Lasery na Politechnice Warszawskiej • Jak uczą na uniwersytecie w Delft • Dodatek NAWI: odbiorniki GNSS

powrót

Stanisław Kowalski

Stale aktualna mapa

Europejscy naukowcy opracowali system, który ułatwi kierowcom jazdę dzięki stałemu uaktualnianiu cyfrowych map oraz wychwytywaniu zawartych w nich błędów.

Projekt FeedMAP, w który zaangażowane jest konsorcjum kilkunastu firm i organizacji (m.in.: BMW, Volvo, Daimler) ma na celu przyspieszenie aktualizacji map i zapewnienie stałego źródła tego procesu. Jest on związany z inicjatywą Komisji Europejskiej i przemysłu motoryzacyjnego o nazwie eSafety, której celem jest rozwój zintegrowanych inteligentnych systemów bezpieczeństwa na drogach.

Wiarygodność i dokładność cyfrowych map ma ogromne znaczenie dla bezpieczeństwa na drogach. Są one coraz powszechniej wykorzystywane w zaawansowanych systemach wspomagających jazdę (ADAS), takich jak np. układ kontroli prędkości jazdy (ACC) czy układ monitorowania pasa ruchu (LKS). Do najczęstszych uwag, jakie zgłaszają użytkownicy map, należą: złe przedstawienie geometrii drogi, nieprawidłowa wysokość lub pochylenie jezdni, brak oznaczeń dróg jednokierunkowych, brak lub zdezaktualizowane informacje o POI i znakach drogowych, mylne informacje o realnym czasie przejazdu trasy czy trwających robotach drogowych...

Pełna treść artykułu w marcowym wydaniu GEODETY

powrót

dodaj komentarz

KOMENTARZE Komentarze są wyłącznie opiniami osób je zamieszczających i nie odzwierciedlają stanowiska redakcji Geoforum. Zabrania się zamieszczania linków i adresów stron internetowych, reklam oraz tekstów wulgarnych, oszczerczych, rasistowskich, szerzących nienawiść, zawierających groźby i innych, które mogą być sprzeczne z prawem. W przypadku niezachowania powyższych reguł oraz elementarnych zasad kultury wypowiedzi administrator zastrzega sobie prawo do kasowania całych wpisów. Użytkownik portalu Geoforum.pl ponosi wyłączną odpowiedzialność za zamieszczane przez siebie komentarze, w szczególności jest odpowiedzialny za ewentualne naruszenie praw lub dóbr osób trzecich oraz szkody wynikłe z tego tytułu.

ładowanie komentarzy

Wapno - krajobraz po katastrofie
czy wiesz, że...
© 2023 - 2024 Geo-System Sp. z o.o.

O nas

Geoforum.pl jest portalem internetowym i obszernym kompendium wiedzy na tematy związane z geodezją, kartografią, katastrem, GIS-em, fotogrametrią i teledetekcją, nawigacją satelitarną itp.

Historia

Portal Geoforum.pl został uruchomiony przez redakcję miesięcznika GEODETA w 2005 r. i był prowadzony do 2023 r. przez Geodeta Sp. z o.o.
Od 2 maja 2023 roku serwis prowadzony jest przez Geo-System Sp. z o.o.

Reklama

Zapraszamy do kontaktu na adres
redakcji:

Kontakt

Redaktor prowadzący:
Damian Czekaj
Sekretarz redakcji:
Oliwia Horbaczewska
prześlij newsa

facebook twitter linkedIn Instagram RSS