Ciekawe Tematyarchiwum Geodetywiadomościnewsletterkontaktreklama
Najnowsze wydarzenia z dziedziny geodezji, nawigacji satelitarnej, GIS, katastru, teledetekcji, kartografii. Nowości rynkowe, technologiczne, prawne, wydawnicze. Konferencje, targi, administracja.

Archiwum GEODETY


Internetowe Archiwum GEODETY jest ogólnodostępne i zawiera:
• wszystkie artykuły zamieszczone w miesięczniku GEODETA w latach 1995–2023 w postaci osobnych plików PDF;
• wszystkie wydania miesięcznika GEODETA z lat 1995–2023 w postaci plików PDF.
Pliki można ściągać do wykorzystania na własne potrzeby. Copyright GEODETA Sp. z o.o. i następcy prawni. Wszystkie prawa zastrzeżone łącznie z tłumaczeniami na języki obce.

W przypadku problemów z dostępem do internetowego Archiwum GEODETY prosimy o kontakt mailowy (geoforum@geoforum.pl)


1995199619971998199920002001
2002200320042005200620072008
2009201020112012201320142015
2016201720182019202020212022
2023
| Lipiec 2009, Nr 7 (170) |


• Wywiad z GGK Jolantą Orlińską i wiceprezesem GUGiK Jackiem Jarząbkiem • O opłatach za usługi • Wyniki firm • Monitoring obiektów mostowych • Jak uporządkować stan prawny nieruchomości • Zestawienie oprogramowania GIS

powrót

Jadwiga Sowa

Raport 2008

Wyniki za 2008 rok 18 firm geodezyjnych skupionych w Krajowym Związku Pracodawców Firm Geodezyjno-Kartograficznych Polska Geodezja Komercyjna są słabsze niż w roku 2007, ale kryzysu po nich jeszcze nie widać. Firmy te zatrudniają od 35 do 162 osób i reprezentują aktywa o wartości od 2 do 17 mln zł.

Poprawa koniunktury towarzysząca wejściu Polski do Unii Europejskiej przełożyła się na lepszą zyskowność – rosła sprzedaż, efektywność. Prezentowane firmy stały się dojrzalsze, bardziej konkurencyjne i wydajne niż w przeszłości. Ale po kilku dobrych latach pojawiły się „schody”. Spowolnienie gospodarki, nadmierny wzrost kosztów i słaba poprawa efektywności przyczyniły się do niższego poziomu rentowności.

Sprzedaż
Średnie tempo dynamiki przychodów uczestników raportu w relacji do roku 2007 jest ujemne i wynosi -5,1%, ale w porównaniu z 2006 r. wykazuje wzrost o 10% (czytelność wyników zakłócają prace realizowane w formie konsorcjów). Liderami sprzedaży w roku 2008 (rys. 1) były: GEOMAR Szczecin (28,2 mln zł), KPG Kraków (20,8), OPEGIEKA Elbląg (16,8), OPGK Kraków (16,1), OPGK Olsztyn (15,1), MPG Łódź (10,8), PGK OPGK Wrocław (10,7), PGM Katowice (9,7), OPGK Gdańsk (9,2). Najwyższy poziom dynamiki osiągnęły: GEOMAR Szczecin (75,1%), OPGK Opole (26,1%), PGK OPGK Wrocław (23,4%), OPEGIEKA Elbląg (20,5%)...

Pełna treść artykułu w lipcowym wydaniu GEODETY

powrót

KOMENTARZE Komentarze są wyłącznie opiniami osób je zamieszczających i nie odzwierciedlają stanowiska redakcji Geoforum. Zabrania się zamieszczania linków i adresów stron internetowych, reklam oraz tekstów wulgarnych, oszczerczych, rasistowskich, szerzących nienawiść, zawierających groźby i innych, które mogą być sprzeczne z prawem. W przypadku niezachowania powyższych reguł oraz elementarnych zasad kultury wypowiedzi administrator zastrzega sobie prawo do kasowania całych wpisów. Użytkownik portalu Geoforum.pl ponosi wyłączną odpowiedzialność za zamieszczane przez siebie komentarze, w szczególności jest odpowiedzialny za ewentualne naruszenie praw lub dóbr osób trzecich oraz szkody wynikłe z tego tytułu.

ładowanie komentarzy

Akademia INSPIRE w Norwegii
play thumbnail
czy wiesz, że...
© 2023 - 2024 Geo-System Sp. z o.o.

O nas

Geoforum.pl jest portalem internetowym i obszernym kompendium wiedzy na tematy związane z geodezją, kartografią, katastrem, GIS-em, fotogrametrią i teledetekcją, nawigacją satelitarną itp.

Historia

Portal Geoforum.pl został uruchomiony przez redakcję miesięcznika GEODETA w 2005 r. i był prowadzony do 2023 r. przez Geodeta Sp. z o.o.
Od 2 maja 2023 roku serwis prowadzony jest przez Geo-System Sp. z o.o.

Reklama

Zapraszamy do kontaktu na adres
redakcji:

Kontakt

Redaktor prowadzący:
Damian Czekaj
Sekretarz redakcji:
Oliwia Horbaczewska
[email]
prześlij newsa

facebook twitter linkedIn Instagram RSS

RODO
polityka prywatności
mapa strony
kontakt
reklama