wiadomościksięgarniaprenumeratareklamakontaktRODOpolityka prywatności
Najnowsze wydarzenia z dziedziny geodezji, nawigacji satelitarnej, GIS, katastru, teledetekcji, kartografii. Nowości rynkowe, technologiczne, prawne, wydawnicze. Konferencje, targi, administracja.
reklama
strona główna rss
PRENUMERATA TRADYCYJNAPRENUMERATA CYFROWA
film
Ewolucja Uzupełniającej Mapy Polski
blog
SKANOWANIE LASEROWE

SKANOWANIE LASEROWE
DRONY DLA GEODETY

DRONY DLA GEODETY
NAWI

NAWI
TACHIMETRY

TACHIMETRY
BENTLEY GEOMAGAZYN

BENTLEY GEOMAGAZYN


reklama
reklama

Archiwum GEODETY


Regulamin internetowego Archiwum GEODETY


1995199619971998199920002001200220032004
2005200620072008200920102011201220132014
2015201620172018
| Październik 2015, Nr 10 (245) |


• Geodezyjne wyzwania przy odbudowie mostu Łazienkowskiego • Geodeta od składania klocków – obszerna relacja z międzynarodowych targów geodezyjnych Intergeo 2015 • W cyklu „Poczet Profesorów PW” wywiad z prof. Aliną Maciejewską, dziekanem Wydziału Geodezji i Kartografii • Wyceniamy działkę czy nieruchomość? ...

powrót

Sławomir Mikrut, Krystian Pyka, Regina Tokarczyk, Zbigniew Leszczewicz, Agnieszka Warda

Kolej na wdrożenie

Opracowanie innowacyjnej metodyki i informatycznego systemu zarządzania dla kodyfikacji linii kolejowej, część III. Po etapie prac badawczych, który obejmował wybór systemu pomiarowego i opracowanie koncepcji bazy danych, przyszła pora na wdrożenie i przetestowanie nowych rozwiązań. Efektem tych działań jest stworzenie systemu pomiarowego skrajni budowli oraz informatycznego systemu zbierania, przetwarzania i przekształcania danych w informacje przydatne do podejmowania odpowiedzialnych decyzji.

Fot. Widok okna aplikacji w trakcie wyświetlania fragmentu trasy
Fot. Widok okna aplikacji w trakcie wyświetlania fragmentu trasy
Realizację drugiego etapu projektu pt. „Opracowanie innowacyjnej metodyki i informatycznego systemu zarządzania dla kodyfikacji linii kolejowej” powierzono w drodze przetargu konsorcjum w składzie: Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie (lider), Geotronics Polska Sp. z o.o. oraz EC Systems Sp. z o.o. Umowę o wartości 8,4 mln zł netto podpisano w listopadzie 2014 roku, a termin zakończenia prac przewidziano na 28 sierpnia br.

Dobór konsorcjantów nie był przypadkowy. Akademia Górniczo-Hutnicza była wykonawcą I etapu przedsięwzięcia, o charakterze badawczym. Spółka Geotronics Polska zrealizowała projekt modernizacji systemu UPS-80 do pomiaru skrajni kolejowej – rozwiązania fotogrametrycznego firmy GRAW, rozwijanego przez ponad 10 lat przy współudziale pracowników Katedry Geoinformacji, Fotogrametrii i Teledetekcji Środowiska AGH (prof. Regina Tokarczyk i dr Sławomir Mikrut z AGH). Natomiast firma EC Systems ma ponad 10 lat doświadczenia w dostarczaniu rozwiązań bazodanowych dla firm na całym świecie, działając w ramach tzw. EC Grupy – jednej z najbardziej dynamicznie i wielokierunkowo rozwijających się firm inżynierskich w Polsce, skupiającej ponad 300 inżynierów.

Jak wspomniano w poprzednich dwóch artykułach (GEODETA 8 i 9/2015), I etap projektu obejmował prace badawcze, których celem był wybór prototypu systemu pomiarowego i propozycji bazy danych. II etap projektu – wdrożenie prototypu – składał się z trzech części.

W ramach pierwszej należało zbudować i wdrożyć system pomiarowy skrajni na kolejowym pojeździe pomiarowym EM-120. Część druga dotyczyła wdrożenia systemu informatycznego do analiz wyników pomiarów oraz prowadzenia procedur kodyfikacji linii kolejowych. Część trzecia obejmowała testowanie i wdrożenie całości systemów. W jej ramach należało dokonać interaktywnej kodyfikacji dla fragmentu linii kolejowej C-30/1 (odcinek linii nr 96 Tarnów – Muszyna).

Istotą części pierwszej było zainstalowanie urządzeń pomiarowych na pojeździe EM-120, który używany jest przez PKP do pomiarów geometrii torów. Oba rozwiązania, czyli nowe do pomiarów skrajni i istniejące do diagnostyki torów, zbudowane przez firmę GRAW, należało zintegrować tak, aby wzajemnie się wspomagały, a wyniki podawane były we wspólnym układzie związanym z osią toru. Ponadto system do pomiaru geometrii toru musiał mieć możliwość niezależnego działania względem systemu do pomiaru skrajni. Ponieważ pojazd EM-120 posiadał tzw. licznik drogi w postaci encodera, nową platformę pomiarową „dowiązano” do tego licznika, aby operator systemu mógł dokonywać korekty licznika drogi...

Pełna treść artykułu w październikowym wydaniu GEODETY

powrót

dodaj komentarz

KOMENTARZE Komentarze są wyłącznie opiniami osób je zamieszczających i nie odzwierciedlają stanowiska redakcji Geoforum. Zabrania się zamieszczania linków i adresów stron internetowych, reklam oraz tekstów wulgarnych, oszczerczych, rasistowskich, szerzących nienawiść, zawierających groźby i innych, które mogą być sprzeczne z prawem. W przypadku niezachowania powyższych reguł oraz elementarnych zasad kultury wypowiedzi administrator zastrzega sobie prawo do kasowania całych wpisów. Użytkownik portalu Geoforum.pl ponosi wyłączną odpowiedzialność za zamieszczane przez siebie komentarze, w szczególności jest odpowiedzialny za ewentualne naruszenie praw lub dóbr osób trzecich oraz szkody wynikłe z tego tytułu.

komentarze edition_article




reklama

Wydanie

rok
słowa kluczowe
rozdzielane przecinkami

reklama





2009 created by BRTSOFT.com
© 2005-2018 Geodeta Sp. z o.o.
mapa stronyprenumeratareklamakontakt