|2010-07-19|
Mapy
LarkMap - nowe oprogramowanie nawigacyjne
Lark, dostawca popularnych urządzeń nawigacyjnych w Polsce, wprowadza na rynek nowy system nawigacyjny LarkMap. Dostępny on będzie ok. 20 lipca br. początkowo na dwóch nowych urządzeniach Lark FreeBird 43.2LM i FreeBird 50.1 LM (z procesorem 400 MHz i odpowiednio 4,3- i 5-calowym ekranem). Nabywca urządzenia otrzyma gwarancję najnowszej mapy, a koszt każdej następnej aktualizacji będzie wynosił 9,76 zł brutto, płatne np. SMS-em.
LarkMap to połączenie sprawnej, prostej w obsłudze mapy nawigacyjnej z przewodnikiem turystycznym. Kiedy zbliżamy się do ciekawego turystycznie obiektu, w lewym górnym rogu pojawia się klawisz Play. Po jego naciśnięciu, lektor opowie nam o mijanym obiekcie. Obecnie w bazie jest około 400 takich komunikatów krajoznawczych i zbiór ten będzie poszerzany. Dodatkowo dostępnych jest wiele tras wycieczek krajoznawczych z komunikatami głosowymi, wśród nich jest m.in.: Trasa Chopinowska – całodzienna, ponad 250-kilometrowa wycieczka po Warszawie i okolicach (np. Żelazowa Wola) uwzględniająca miejsca związane z kompozytorem.
Zasoby mapowe LarkMap, bazujące na mapach Copernicus, to blisko 500 tys. km dróg z numeracją (praktycznie wszystkie przejezdne drogi w Polsce), 2,2 mln punktów adresowych, pełna baza miejscowości (ok. 53 tys.), ponad 2,2 tys. dokładnych planów miejscowości, w tym wszystkie miasta z pełną bazą ulic, oraz blisko 100 tys. aktualnych, sprawdzonych punktów użyteczności publicznej POI (tj. urzędy, centra handlowe, hotele, banki, bankomaty, stacje benzynowe czy atrakcje turystyczne). Użytkownik może też dodawać własne punkty POI, eksportować je i importować.
Mapy są czytelne – widoczne są obrysy budynków (w widoku 3D – bryły) i numeracja budynków oraz nazwy obiektów (np. Muzeum Narodowe). O radarach i niebezpiecznych miejscach na drodze możemy być ostrzegani komunikatem głosowym. Szczególnie dla użytkowników komunikujących się z innymi za pomocą CB radia przydatna będzie możliwość pokazywania na mapie słupków kilometrowych.
Nowoczesny algorytm nawigacyjny działa bardzo szybko, umożliwiając ustalenie parametrów wyboru zarówno trasy najszybszej, jak i najkrótszej, dla samochodu, roweru czy pieszego oraz dla fanów off-roadu. Trasa może być wyznaczana z wykluczeniem dróg gruntowych, dróg ekspresowych, dróg płatnych itp. Użytkownik ma również wpływ na działanie algorytmu wyszukującego trasę – można definiować własne dopuszczalne prędkości na poszczególnych kategoriach dróg i ulic. W przypadku, gdy kierowca przez pomyłkę lub z jakiegokolwiek powodu (korek, wypadek) zjedzie z sugerowanej trasy, nawigacja nie będzie go uporczywie nakłaniać do powrotu na pierwotną trasę, sugerując zawracanie czy inne nadkładanie drogi. Po jednej nieudanej próbie zdyscyplinowania kierowcy wskaże alternatywę.
Źródło: Lark Polska
|