Brytyjska agencja kartograficzna Ordnance Survey przedstawiła wyniki finansowe za okres kwiecień 2005-marzec 2006. Przychody ogółem wyniosły 117,7 mln funtów i były wyższe o 2,6% w stosunku do roku poprzedniego. Wpływy ze sprzedaży (produktów i licencji) osiągnęły 105,5 mln funtów i zwiększyły się o 5,1%.
Największy wzrost zanotowano w sprzedaży produktów przeznaczonych dla rynku nieruchomości i nawigacji osobistej. Wzrost nastąpił także w sprzedaży dla branż sieciowych. Koszty działania agencji wyniosły 110,6 mln funtów (wzrost o 4,7% ), a najbardziej znaczącą ich część stanowią wynagrodzenia personelu. Agencja osiągnęła w okresie rozliczeniowym nadwyżkę finansową w wysokości 7,9 mln funtów (spadek o 14,1%) i wpłaci do skarbu państwa dywidendę w wysokości 2,6 mln funtów. Raport wskazuje także główne zagrożenia dla rozwoju agencji, którymi są: globalizacja i zmiany legislacyjne wnikające z wprowadzenia unijnego programu INSPIRE.
Ordnance Survey działa od 1999 r. jako tzw. Trading Fund, zatrudnia ok. 1450 osób (80% stanowią mężczyźni). Podstawowym produktem cyfrowym jest baza OS Master Map, zawierająca już ponad pół miliarda obiektów. 91% przychodów agencji generuje sprzedaż produktów cyfrowych, pozostałe – map papierowych. Szefową agencji jest Venessa Lawrence, a jej roczne wynagrodzenie wynosi ponad 180 tys. funtów.
Raport Ordnance SurveyWięcej o OS we wrześniowym numerze GEODETY