|2010-04-30|
Mapy, Teledetekcja, Firma, Edukacja
Zdjęcia lotnicze i skaning laserowy w mediach
Dzięki współpracy MGGP Aero z Grupą Onet.pl po raz pierwszy w Polsce promowane są w ogólnopolskich mediach zdjęcia lotnicze i technologia skaningu laserowego. Celem tego przedsięwzięcia jest nie tylko kampania wizerunkowa, ale także poszerzanie wiedzy o produktach i usługach dostępnych dla wielu dziedzin gospodarki.
Jak Google Earth na świecie, tak Onet.pl ze swoim lokalizatorem Zumi w Polsce (około 4,2 mln użytkowników, luty 2010), przyczynili się do ogromnego wzrostu zainteresowania zdjęciami lotniczymi. Wcześniej były to bardzo niszowe produkty wykorzystywane jedynie przez specjalistów. Dzisiaj za sprawą internetu i powszechnego dostępu do ciekawych źródeł danych poszerza się krąg zainteresowanych oglądaniem, ale także wykorzystaniem precyzyjnej i aktualnej informacji fotograficznej odniesionej przestrzennie.
Polacy oglądają najbliższe otoczenie nieruchomości, którą chcą kupić, podglądają ciekawe projekty ogrodów, projektują zieleń, analizują liczbę miejsc parkingowych, dojazd czy trasy rowerowe. Poprzez opis topograficzny podpowiadają jak najłatwiej trafić pod dany adres. Projektanci, deweloperzy wizualizują nowe inwestycje na zdjęciach lotniczych, dzięki czemu projekty są atrakcyjniejsze w odbiorze. Z kolei dzięki analizie zdjęć wykrywane są i dokumentowane przypadki samowoli budowlanych czy nielegalnych wycinek drzew, co działa prewencyjnie i ogranicza liczbę takich zdarzeń. Coraz częściej zdjęcia lotnicze są wykorzystywane również innych w mediach np. w postaci linków do mapy przedstawiającej miejsce danego zdarzenia, wizualizacji w kolorowych czasopismach czy telewizji.
Źródło: MGGP Aero
|