|2010-02-26|
GNSS, GIS, Mapy, Sprzęt, Firma, Software
Garmin otworzy oddział w Polsce
Firma Garmin opublikowała raport finansowy za IV kwartał i cały rok 2009. Wynika z niego, że firma najlepiej radzie sobie w Ameryce Północnej i Azji, a nieco gorzej w Europie. Zapewne by zmienić ten stan rzeczy, korporacja ogłosiła otwarcie swojego oddziału w Polsce.
W czwartym kwartale Garmin wypracował 1,06 mld dolarów przychodów, czyli o 1% więcej niż w analogicznym okresie 2008 r. Największy wzrost sprzedaży zanotowano w segmencie odbiorników sportowych i turystycznych (24%) oraz morskich (2%). Sytuacja pogorszyła się natomiast na rynku nawigacji lotniczej (spadek o 4%) i samochodowej (2%). W podziale na regiony największe przychody zanotowano w Azji (25%) oraz Ameryce Północnej (1%). Z kolei w Europie w porównaniu z analogicznym okresem 2008 roku sprzedaż spadła o 2%.
W ujęciu rocznym Garmin wypracował 2,95 mld dolarów przychodów, co w porównaniu do 2008 roku oznacza spadek o 16%. Największą sprzedaż zanotowano w sektorze nawigacji samochodowej (2,05 mld, spadek o 19%) oraz odbiorników turystycznych i sportowych (469 mln, wzrost o 10%), a najmniejszą – w nawigacji lotniczej (246 mln, spadek o 24%) i morskiej (177 mln, spadek o 13%). Rok 2009 Garmin zakończył rok zyskiem w wysokości 786 mln dolarów.
Źródło: Garmin, Telepolis
|