|2009-10-26|
Mapy, Firma, Ludzie, Imprezy
21 tys. funtów za najlepsze pomysły z zakresu geografii i kartografii
GeoVation, firma zajmująca się rozwiązaniami dla środowiska, ogłosiła konkurs na najlepsze pomysły geograficzne i kartograficzne. Jednym z głównych sponsorów i współorganizatorów przedsięwzięcia jest brytyjska agencja kartograficzna Ordnance Survey.
Brytyjski konkurs składa się z dwóch części. W pierwszej z nich, nazwanej GeoVation Ideas Challenge, można zaproponować pomysł, który wykorzystuje geografię czy kartografię. Autor najciekawszego z nich ma szansę wygrać wycieczkę zorganizowaną przez Ordnance Survey. Druga część konkursu, pod nazwą GeoVation Awards Programme, polega na przedstawieniu nie tylko pomysłu, ale również konkretnego sposobu jego realizacji. Do wygrania w tej części jest 21 tys. funtów (10 tys. za najlepszy projekt, kolejne dwa: po 5 tys., a 1 tys. funtów otrzyma projekt wybrany przez publiczność). Wszystkie nadesłane na konkurs pomysły i projekty są dostępne w internecie, można je komentować i oceniać.
Projekty można składać do 4 stycznia 2010 roku na stronie GeoVation. Organizatorzy szczególnie zalecają tematykę związaną z walką z przestępczością, ochrona zdrowia i środowiskiem, jednak ciekawe projekty z innych dziedzin są również mile widziane.
Wśród nagrodzonych w poprzednich edycjach konkursu znalazły się m.in. projekt lokalizacji bezpiecznych przejść dla pieszych na podstawie miejskich kamer, jak również usługa umożliwiająca szybkie odnalezienie najbliższego defibrylatora na terenie Wielkiej Brytanii. Niestety, uczestnikami konkursu mogą być tylko Brytyjczycy.
Źródło: GeoVation, Ordnance Survey
|