Ciekawe Tematyarchiwum Geodetywiadomościnewsletterkontaktreklama
Najnowsze wydarzenia z dziedziny geodezji, nawigacji satelitarnej, GIS, katastru, teledetekcji, kartografii. Nowości rynkowe, technologiczne, prawne, wydawnicze. Konferencje, targi, administracja.
blog
|2009-08-17| Teledetekcja, Sprzęt, Edukacja, Instytucje

Testowe pomiary konstrukcji Mostu Siekierkowskiego


W Warszawie trwają pomiary testowe wybranych elementów konstrukcyjnych Mostu Siekierkowskiego prowadzone pod kierunkiem specjalistów z WAT. Dzisiaj rano (17 sierpnia) na moście instalowano superczułą aparaturę i rozstawiano instrumenty geodezyjne, a przed południem rozpoczęto ośmiogodzinną sesję pomiarową.

Projekt realizowany jest z inicjatywy Centrum Geomatyki Stosowanej Wojskowej Akademii Technicznej i stanowi kontynuację nocnych pomiarów testowych konstrukcji tego mostu, które wykonano za pomocą GPS w październiku 2007 roku.
Celem projektu jest weryfikacja najnowszych technologii. Multidyscyplinarne prace łączą: obserwacje GPS, pomiary tachimetryczne, badanie przemieszczeń za pomocą czujników i przyspieszeniomierzy oraz skaning radarowy. Połączenie tak różnorodnych technik ma na celu wypracowanie nowoczesnej metody badania konstrukcji mostowych, a w przyszłości jej komercyjne zastosowanie.
Specjaliści z Instytutu Badawczego Dróg i Mostów z Warszawy pod kierunkiem dr. Piotra Olaszki zainstalowali na dźwigarach mostu w dwóch miejscach (od strony północnej i południowej) przyspieszeniomierze i czujniki przemieszczeń. Bezpośrednio nad nimi (na barierze mostu) oraz poza konstrukcją mostu ustawiono wysokoczęstotliwościowe odbiorniki GPS. Z poziomu gruntu wybrane dźwigary zostaną zeskanowane przez specjalistów z Wydziału Geodezji Górniczej i Inżynierii Środowiska AGH radarem IBIS-S przeznaczonym do analizy szybkozmiennych wahań i przemieszczeń.
W pracach prowadzonych pod kierunkiem CGS WAT udział biorą: Instytut Badawczy Dróg i Mostów, Zarząd Dróg i Mostów w Warszawie, Akademia Górniczo-Hutnicza w Krakowie, Leica Geosystems Polska, WPG S.A. (dwie ostatnie z Warszawy) oraz National Instruments Polska z Krakowa.
Kierownikiem naukowym projektu jest dr hab. inż. Mariusz Figurski, prof. WAT, a kierownictwem logistycznym zajmuje się mgr inż. Maciej Wrona.

Jerzy Przywara


«« powrót

Udostępnij:    

KOMENTARZE Komentarze są wyłącznie opiniami osób je zamieszczających i nie odzwierciedlają stanowiska redakcji Geoforum. Zabrania się zamieszczania linków i adresów stron internetowych, reklam oraz tekstów wulgarnych, oszczerczych, rasistowskich, szerzących nienawiść, zawierających groźby i innych, które mogą być sprzeczne z prawem. W przypadku niezachowania powyższych reguł oraz elementarnych zasad kultury wypowiedzi administrator zastrzega sobie prawo do kasowania całych wpisów. Użytkownik portalu Geoforum.pl ponosi wyłączną odpowiedzialność za zamieszczane przez siebie komentarze, w szczególności jest odpowiedzialny za ewentualne naruszenie praw lub dóbr osób trzecich oraz szkody wynikłe z tego tytułu.

ładowanie komentarzy



zobacz też:



wiadomości

słowo kluczowe
kategoria
rok
archiwum
Intergeo 2022 - 10 technologicznych trendów w geodezji
czy wiesz, że...
© 2023 - 2024 Geo-System Sp. z o.o.

O nas

Geoforum.pl jest portalem internetowym i obszernym kompendium wiedzy na tematy związane z geodezją, kartografią, katastrem, GIS-em, fotogrametrią i teledetekcją, nawigacją satelitarną itp.

Historia

Portal Geoforum.pl został uruchomiony przez redakcję miesięcznika GEODETA w 2005 r. i był prowadzony do 2023 r. przez Geodeta Sp. z o.o.
Od 2 maja 2023 roku serwis prowadzony jest przez Geo-System Sp. z o.o.

Reklama

Zapraszamy do kontaktu na adres
redakcji:

Kontakt

Redaktor prowadzący:
Damian Czekaj
Sekretarz redakcji:
Oliwia Horbaczewska
prześlij newsa

facebook twitter linkedIn Instagram RSS