|2008-04-03|
Geodezja, Firma, Przetargi
Raport nt. przetargów budowlanych w I kwartale 2008 r.
Telefoniczna Agencja Informacyjna Sp. z o.o. opracowała raport, w którym przeanalizowano i podsumowano przetargi i zlecenia na usługi, wykonanie i dostawy ogłoszone w Polsce, w pierwszym kwartale 2008 r., a w szczególności dotyczące branży budowlanej. Wynika z niego, iż w porównaniu z I kwartałem 2007 r. wzrasta liczba przetargów budowlanych.
Od stycznia do marca 2008 r. w Polsce opublikowano 55 069 przetargów i zleceń na usługi, wykonanie oraz dostawy (bez sprzedaży). Porównując ten wynik z odpowiednim okresem roku 2007, zauważyć można minimalny spadek liczby publikacji przetargowych. W bieżącym roku, w pierwszym kwartale ogłoszono 817 mniej przetargów niż w roku 2007, ale zmienił się udział przetargów budowlanych w łącznej liczbie przetargów. W ciągu trzech miesięcy 2008 r. 37 219 ogłoszeń dotyczyło szeroko pojętej branży budowlanej. Liczba ta stanowiła 68% wszystkich przetargów. Natomiast w I kwartale 2007 roku przetargi budowlane stanowiły jedynie 51% wszystkich ogłoszeń.
Z każdym miesiącem I kwartału odnotowano wzrost liczby ogłaszanych przetargów budowlanych. W styczniu było ich 10 043, w lutym – 13 506, a w marcu 13 670. Przetargi z branży budowlanej, ogłoszone w okresie od stycznia do marca b.r., dotyczyły głównie drogownictwa (32% ogłoszeń) oraz prac energoelektrycznych (18% ogłoszeń). Postępowania dotyczące geodezji, geologii, kartografii i zagospodarowania przestrzennego stanowiły 3%.
Najwięcej przetargów pochodziło z województwa śląskiego (6263) i mazowieckiego (5754). Natomiast najmniej z województwa podlaskiego (840 ogłoszeń). 85% ogłoszeń dotyczących branży budowlanej miało formę przetargów nieograniczonych. W 67% ogłoszonych przetargów nie wymagano wnoszenia wadium. Ogłoszenia dotyczące branży budowlanej w I kwartale 2008 r. zamieszczane były głównie w internecie (39% przetargów). Niektóre ogłoszenia publikowane były zarówno w internecie, jak i w BZP (28% przetargów). Pozostałe informacje przetargowe opublikowane zostały wyłącznie w BZP i różnego rodzaju biuletynach regionalnych i branżowych (23% ogłoszeń), w prasie (7% ogłoszeń) oraz w prasie i w internecie (3% ogłoszeń).
Źródło: Telefoniczna Agencja Informacyjna Sp. z o.o.
|