|2023-01-12|
Mapy
Mapy Apple z ważną nowością dla właścicieli małych biznesów
Business Connect – to nowe narzędzie firmy Apple, które ma pozwolić małym biznesom bezpłatnie wypromować się na mapach, a także w innych usługach tej korporacji.
Rozwiązanie to jest kolejnym przykładem tego, jak Apple próbuje nadążyć za swoim największym konkurentem, czyli firmą Google. Business Connect to bowiem nic innego jak narzędzie, które pozwala nanieść na mapę lokalizację swojego punktu usługowego (sklepu, restauracji, fryzjera itp.) i na bieżąco edytować jego cyfrową wizytówkę. Jest to zatem funkcja, która na Mapach Google dostępna jest już od wielu lat.
Jak wyjaśnia Apple, dzięki Business Connect przedsiębiorcy z całego świata mogą wzbogacić swoją wizytówkę nie tylko o lokalizację, ale także zdjęcia czy informacje o ofercie i godzinach otwarcia. Tak stworzone profile widoczne są nie tylko na mapach, ale i w innych aplikacjach Apple’a, np. Messages, Wallet czy Siri.
Swoją wizytówkę można ponadto zintegrować z zewnętrznymi serwisami, co pozwala np. łatwo kupić nocleg przez Booking.com, zamówić zakupy przez Instacart czy zarezerwować stolik w OpenTable. Możliwe jest też szybkie i łatwe opłacenie zamówienia przez płatności Apple Pay. Przygotowano też specjalne API, które umożliwia sprawną edycję wielu wizytówek jednocześnie, co może być przydatne np. dla sieci sklepów czy restauracji.
Serwis oferuje również funkcję Showcases, która pozwala na publikowanie aktualności z życia swojego biznesu, np. nowych produktów czy promocji. Na razie rozwiązanie to działa jednak tylko w Stanach Zjednoczonych, ale docelowo ma być dostępne na całym świecie.
Zarejestrowanie się w serwisie Business Connect jest bezpłatne i wymaga jedynie uzyskania identyfikatora Apple ID, co można zrobić z poziomu dowolnego komputera, nie tylko marki Apple.
JK
|