Mapa ma być odrębnym systemem informatycznym zintegrowanym z CPD CANARD (Centrum Przetwarzania Danych Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym) i umożliwiającym:
- prezentację lokalizacji i stanu SUR (stacjonarnych urządzeń rejestrujących wykroczenia w ruchu drogowym) oraz lokalizację punktów kontrolnych na mapie Polski,
- monitorowanie SUR poprzez bezpośrednie połączenie się z urządzeniem,
- wyświetlanie obrazu z zewnętrznych źródeł (kamer) udostępniających obraz przy pomocy protokołu RTSP,
- wyświetlanie na mapie Polski położenia pojazdów służbowych GITD oraz ich monitorowanie,
- komunikację z pracownikami mobilnymi oraz zarządzanie zleceniami serwisowymi przez nich realizowanymi,
- wyświetlanie raportów generowanych przez CPD CANARD.
Dane przestrzenne wyświetlane jako podkłady mapy mają być pobierane on-line z serwisu Geoportal.gov.pl.
W postępowaniu na te prace złożono trzy oferty. Za najkorzystniejszą zamawiający uznał propozycję najtańszą, a tę przedstawiło konsorcjum firm HyperView z Gliwic oraz Polski Instytut Rozwoju z Warszawy. Wartość kontraktu podpisanego z tymi podmiotami opiewa na 1,93 mln zł, czyli 75% budżetu przetargu.
Oprócz tego w zamówieniu wystartowały firmy: GISPartner z Wrocławia (wartość oferty: 2,83 mln zł) oraz Asseco Poland (6,64 mln zł).