Ciekawe Tematyarchiwum Geodetywiadomościnewsletterkontaktreklama
Najnowsze wydarzenia z dziedziny geodezji, nawigacji satelitarnej, GIS, katastru, teledetekcji, kartografii. Nowości rynkowe, technologiczne, prawne, wydawnicze. Konferencje, targi, administracja.
|2022-12-08| GIS, Teledetekcja, Software

RealityScan: darmowa nowość do skanowania 3D iPhonem

Firma Epic Games, szerzej znana jako twórca popularnego silnika do gier Unreal Engine, udostępniła w AppStore mobilną aplikację RealityScan umożliwiającą łatwe generowanie modeli 3D przy użyciu iPadów oraz iPhone’ów.


RealityScan: darmowa nowość do skanowania 3D iPhonem
RealityScan: darmowa nowość do skanowania 3D iPhonem

Jak zapewniają twórcy tego oprogramowania, jest ono niezwykle proste w obsłudze, zaś efektem jego pracy są wysokiej jakości oteksturowane modele 3D. By je pozyskać, wystarczy skierować aparat urządzenia mobilnego na mierzony obiekt i wykonać jego zdjęcia. Następnie w trybie rozszerzonej rzeczywistości możemy zobaczyć podgląd pozyskanej chmury punktów, gdzie kolory zielony, żółty i czerwony podpowiadają nam, czy pozyskaliśmy wszystkie niezbędne dane. Jeśli nie jesteśmy jeszcze zadowoleni z efektu, możemy wykonać kolejne zdjęcia i wygenerować poprawiony model 3D.

Po przesłaniu pozyskanych danych do chmury finalne opracowanie generowane jest na internetowej platformie Sketchfab. Tam możemy je przeglądać, dzielić się nim z innymi użytkownikami, a także wyeksportować do zewnętrznych aplikacji celem bardziej zaawansowanej obróbki, np. do Unreal Engine, Twinmotion czy MetaHuman. Dodajmy, że korzystanie z platformy Sketchfab bazuje na subskrypcjach. Wprawdzie wśród nich jest dostępne rozwiązanie darmowe, ale oczywiście oferuje ono mocno ograniczone funkcjonalności.

Jak zapowiadają twórcy RealityScan, to dopiero początek rozwoju tej mobilnej aplikacji. W planach na najbliższe miesiące jest wzbogacenie jej o kolejne funkcje, a także udostępnienie wersji dla tabletów i smartfonów z systemem operacyjnym Android.

Aplikacja RealityScan została stworzona przez firmę CapturingReality należącą obecnie do Epic Games. Część geodetów może kojarzyć tę spółkę jako producenta fotogrametrycznego oprogramowania RealityCapture wykorzystywanego m.in. do obróbki zdjęć z dronów.

JK


«« powrót

Udostępnij:    

KOMENTARZE Komentarze są wyłącznie opiniami osób je zamieszczających i nie odzwierciedlają stanowiska redakcji Geoforum. Zabrania się zamieszczania linków i adresów stron internetowych, reklam oraz tekstów wulgarnych, oszczerczych, rasistowskich, szerzących nienawiść, zawierających groźby i innych, które mogą być sprzeczne z prawem. W przypadku niezachowania powyższych reguł oraz elementarnych zasad kultury wypowiedzi administrator zastrzega sobie prawo do kasowania całych wpisów. Użytkownik portalu Geoforum.pl ponosi wyłączną odpowiedzialność za zamieszczane przez siebie komentarze, w szczególności jest odpowiedzialny za ewentualne naruszenie praw lub dóbr osób trzecich oraz szkody wynikłe z tego tytułu.

ładowanie komentarzy



zobacz też:



wiadomości

słowo kluczowe
kategoria
rok
archiwum
Symulacja przerwania wału powodziowego
play thumbnail
czy wiesz, że...
© 2023 - 2024 Geo-System Sp. z o.o.

O nas

Geoforum.pl jest portalem internetowym i obszernym kompendium wiedzy na tematy związane z geodezją, kartografią, katastrem, GIS-em, fotogrametrią i teledetekcją, nawigacją satelitarną itp.

Historia

Portal Geoforum.pl został uruchomiony przez redakcję miesięcznika GEODETA w 2005 r. i był prowadzony do 2023 r. przez Geodeta Sp. z o.o.
Od 2 maja 2023 roku serwis prowadzony jest przez Geo-System Sp. z o.o.

Reklama

Zapraszamy do kontaktu na adres
redakcji:

Kontakt

Redaktor prowadzący:
Damian Czekaj
Sekretarz redakcji:
Oliwia Horbaczewska
[email]
prześlij newsa

facebook twitter linkedIn Instagram RSS

RODO
polityka prywatności
mapa strony
kontakt
reklama