Przedmiotem przetargu było nie tylko samo wdrożenie systemu, ale również przygotowanie e-usług i portalu mapowego, dostawa infrastruktury informatycznej oraz wykonanie migracji i dostosowanie danych z obecnie eksploatowanych baz.
Realizacja przetargu już od początku napotykała na problemy. W jego toku firma Comarch Polska dwukrotnie składała odwołanie do Krajowej Izby Odwoławczej. Jej zarzuty dotyczyły chociażby przyjętego przez zamawiającego czasu realizacji umowy, kryteriów oceny ofert czy waloryzacji wynagrodzenia.
Ostatecznie do otwarcia ofert doszło w połowie września, czyli ponad miesiąc później, niż planowano. Okazało się jednak, że tylko jedna propozycja (złożona przez Geomatykę-Kraków) zmieściła się w budżecie zamówienia wynoszącym 1,2 mln zł. Pozostałe dwie oferty, przedstawione przez firmy Comarch Polska oraz Systherm-Info, były aż około dwukrotnie droższe od możliwości finansowych zamawiającego. Z tego też powodu Urząd Miejski postanowił unieważnić całe postępowanie.