Ciekawe Tematyarchiwum Geodetywiadomościnewsletterkontaktreklama
Najnowsze wydarzenia z dziedziny geodezji, nawigacji satelitarnej, GIS, katastru, teledetekcji, kartografii. Nowości rynkowe, technologiczne, prawne, wydawnicze. Konferencje, targi, administracja.
blog
|2022-08-26| GIS

Strategiczna mapa hałasu we wrocławskim geoportalu

W Systemie Informacji Przestrzennej Wrocławia opublikowano najnowszą edycję kompletu opracowań składających się na „Strategiczną mapę hałasu Wrocławia”.


Strategiczna mapa hałasu we wrocławskim geoportalu
Zakresem opracowania objęto źródła hałasu pochodzące od:
• ruchu drogowego – drogi o średniorocznym natężeniu ruchu powyżej 1000 pojazdów,
• ruchu kolejowego – ok. 178 km czynnych linii oraz łącznic kolejowych,
• ruchu tramwajowego – 22 linie tramwajowe,
• ruchu lotniczego – Port Lotniczy Wrocław,
• działalności przemysłowej – 159 obiektów stanowiących zakłady działalności przemysłowej, składowej i transportowej, obiekty handlowe o powierzchni sprzedaży powyżej 5000 m2, parkingi powyżej 300 miejsc parkingowych przy obiektach użyteczności publicznej oraz parkingi działające w systemie „Parkuj i Jedź”.

Jak informuje Urząd Miasta Wrocławia, w ramach opracowania dla obszarów zagrożonych hałasem obliczono oraz sporządzono tabelaryczne zestawienia szacunkowej liczby lokali mieszkalnych, liczby osób zamieszkujących te lokale, a także szacunkowej liczby obiektów związanych ze stałym lub czasowym pobytem dzieci i młodzieży, szpitali i domów pomocy społecznej na terenach, na których występują przekroczenia dopuszczalnych poziomów hałasu oraz na terenach zagrożonych hałasem wyrażonym wskaźnikiem LDWN i LN (są to długookresowe wskaźniki hałasu w odniesieniu do roku mające zastosowanie do prowadzenia długookresowej polityki w zakresie ochrony środowiska przed hałasem, w szczególności do sporządzania map akustycznych). Wskazano również szacunkową powierzchnię obszarów zagrożonych hałasem.

W części graficznej opracowania dla odcinków dróg i linii kolejowych przedstawiono:
• mapę emisyjną charakteryzującą uśrednione z poprzedniego roku kalendarzowego dobowe natężenie ruchu drogowego i kolejowego.

W części graficznej opracowania dla wszystkich źródeł hałasu przedstawiono:
• mapy imisyjne, które charakteryzują stan akustyczny środowiska, obrazują poziom hałasu w środowisku na wysokości 4 m nad poziomem terenu, z uwzględnieniem ukształtowania terenu, stanu i sposobu jego zagospodarowania dla wskaźników LDWN i LN,
• mapę terenów objętych ochroną akustyczną wraz z przyporządkowanymi im dopuszczalnymi poziomami hałasu wyrażonymi wskaźnikami LDWN i LN. wynikającymi z miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego i innych aktów prawa miejscowego lub z faktycznego zagospodarowania terenu,
• mapy terenów zagrożonych hałasem charakteryzujące tereny, na których przekroczone są dopuszczalne poziomy hałasu wyrażone wskaźnikami LN i LDWN,
• mapy przedstawiające rezultaty działań planowanych do realizacji w ciągu 5 lat, które obrazują tereny zagrożone hałasem zlokalizowane w miejscach tych działań, ujmujące przekroczenia dopuszczalnych poziomów hałasu wyrażonych wskaźnikami LDWN i LN.

Wymóg sporządzania map dla miast o liczbie mieszkańców większej niż 100 tysięcy określa art. 118 ustawy z 27 kwietnia 2021 r. Prawo ochrony środowiska i nakłada na prezydentów miast o liczbie mieszkańców większej niż 100 tysięcy obowiązek sporządzania raz na 5 lat strategicznych map hałasu. Jest to czwarte opracowanie mapy hałasu dla Wrocławia, w tzw. czwartej rundzie mapowania. Najnowsze opracowanie Strategicznej mapy hałasu Wrocławia powstało w wyniku realizacji zamówienia publicznego, umowy nr WSR-E/4/2021 z 28 lipca 2021 r., pn. „Sporządzenie Strategicznej mapy hałasu Wrocławia”. Obowiązek sporządzania takich map wprowadziła Dyrektywa 2002/49/WE Parlamentu Europejskiego oraz Rady odnosząca się do oceny i zarządzania poziomem hałasu w środowisku.

AW


«« powrót

Udostępnij:    

dodaj komentarz

KOMENTARZE Komentarze są wyłącznie opiniami osób je zamieszczających i nie odzwierciedlają stanowiska redakcji Geoforum. Zabrania się zamieszczania linków i adresów stron internetowych, reklam oraz tekstów wulgarnych, oszczerczych, rasistowskich, szerzących nienawiść, zawierających groźby i innych, które mogą być sprzeczne z prawem. W przypadku niezachowania powyższych reguł oraz elementarnych zasad kultury wypowiedzi administrator zastrzega sobie prawo do kasowania całych wpisów. Użytkownik portalu Geoforum.pl ponosi wyłączną odpowiedzialność za zamieszczane przez siebie komentarze, w szczególności jest odpowiedzialny za ewentualne naruszenie praw lub dóbr osób trzecich oraz szkody wynikłe z tego tytułu.

ładowanie komentarzy



zobacz też:



wiadomości

słowo kluczowe
kategoria
rok
archiwum
KNG Dahlta w Tatrach
czy wiesz, że...
© 2023 - 2024 Geo-System Sp. z o.o.

O nas

Geoforum.pl jest portalem internetowym i obszernym kompendium wiedzy na tematy związane z geodezją, kartografią, katastrem, GIS-em, fotogrametrią i teledetekcją, nawigacją satelitarną itp.

Historia

Portal Geoforum.pl został uruchomiony przez redakcję miesięcznika GEODETA w 2005 r. i był prowadzony do 2023 r. przez Geodeta Sp. z o.o.
Od 2 maja 2023 roku serwis prowadzony jest przez Geo-System Sp. z o.o.

Reklama

Zapraszamy do kontaktu na adres
redakcji:

Kontakt

Redaktor prowadzący:
Damian Czekaj
Sekretarz redakcji:
Oliwia Horbaczewska
prześlij newsa

facebook twitter linkedIn Instagram RSS